Re: Spam i crossposting

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 07 Feb 1997 - 21:43:53 MET

Dnia 7 Feb 97 o godz. 21:32, Tomasz Leszczynski napisal(a):

> IMHO maja do tego pelne prawo. Internet to zbior roznych serwisow
> ktore maja swoich wlascicieli i ci wlasciciele moga z nimi robic co
> chca czyli bronic np. uzytkownikow przed spamem tak jak czlowiek moze
> bronic sie przed pobiciem (z czego nie wynika ze sam moze innych
> obijac).
Akurat z Usenetem (a wiec "srodowiskiem" spamow ;-)) tutaj jest
problem, bo Usenet wlasciciela jako takiego nie ma (podobnie jak
irc). Co innego serwery www, ftp czy list dyskusyjnych - tu jest
jeden konkretny serwer i mozna wskazac konkretnego wlasciciela. Zas
serwery newsow i irca musza wspolpracowac ze soba.
I jezeli np. ja stawialbym dla swojej domeny serwer newsow, to nie
zainstalowalbym na niej maszynki kasujacej spamy i mialbym pretensje,
jezeli serwery dajace mi "feed" taka maszynke by mialy. No i co na to
"policjanci"?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl