Re: Spam i crossposting

Autor: Andrzej Resztak (resz_at_helios.man.lublin.pl)
Data: Sat 08 Feb 1997 - 17:09:03 MET

In pl.listserv.polip Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
: My tu sobie gadu, gadu o tym, czy wolno kasowac spam czy nie, a ci ktorzy to
: robia, i tak sie tym nie przejmuja i kasuja dalej. Liczylem prawde mowiac na
: to, ze po moim ataku na tekst zacytowany przez Piotra taki jeden z drugim
: przynajmniej ujawni sie i napisze na tej liscie "tak, to ja ustawilem automat
: do kasowania spamow". Ale gdzie tam... Wola pozostac w ukryciu. A jestem

Nie wydaje sie, zeby naglowki listu informujacego
o usunieciu spammu byly falszywe, wiec te osoby (osoba?)
nie postanowily pozostac w ukryciu. Zreszta dobrze
wiesz o kogo chodzi. Kasowanie spammow (nie tylko)
po cichu (co tez mialo miejsce) mozna uznac za rzecz
naganna. Natomiast kasowanie z jednoczesnym powiadomieniem
nadawcy dlaczego zostalo skasowane i co ma zrobic
by nastepnym razem nie zostalo skasowane uwazam jak najbardziej
na miejscu. Natomiast przytoczony tekst, jest rzeczywsicie
zbyt infantylny i w polskich realiach zupelnie sie nie nadaje,
moim zdaniem.

: przekonany, ze ten co to zrobil, jest tutaj z nami na tej liscie, i
: czyta to wszystko co piszemy. Widocznie czuje, ze taka dzialalnosc zbytniej
: chluby mu nie przynosi. Sumienia sie tak latwo oszukac nie da... Jak ktos
: ma niezbyt czyste sumienie to zawsze atakuje zamaskowany ;->.
: I to mnie wlasnie najbardziej wkur... My sobie mozemy gadac, a ten uwaza ze
: mu wolno, i robi swoje. Tak jak swego czasu TPSA z zablokowaniem

To moze glosowanie czy wolno i kiedy? A swoja droga to po co
wysylac artykul 6 razy do szeciu roznych grup. Zeby ukryc ta ilosc?
Z tego co autor pisal to byl swiadomy, ze moze go wyslac naraz
do szesciu grup, a wolal wyslac szesc razy. Dlaczego?
Co za tym przemawia? Chetnie poznam argumentacje.

: zagranicznych numerow typu party-line, horoskop itp. Ludzie mogli se
: popsioczyc na to, no i co? I mogli se tylko popsioczyc. Bo TPSA zrobila swoje
: i nic ja nie obchodzilo, co kto o tym sadzi. Tak samo ten co kasuje spamy.
: Zrobil swoje i nic go nie obchodzi co kto o tym mysli.
: To sie nadaje do grupy pl.pregierz, kiedy ona powstanie... ;->

Jarku to jest niewdzieczna rola i byc moze (takie mam odczucie)
niektore osoby przesadzaja z pilnowaniem porzadku,
ale jednak ktos to musi robic. I chodzi raczej o wypracowanie
jasnych regul niz pietnowanie tych co probuja
niedopuscic do balaganu. Jesli w pojeciu
ogolu przekrocza pewne granice bedzie trzeba cos
zrobic. Tylko co??? I kiedy??? Ale skasowanie 6 razy wyslanego
tego samego listu takim wykroczeniem wedlug mnie nie
bylo. I nie widze jeszcze powodu do alarmu.
Aczkolwiek przyznaje, ze forma poinformowania
nadawcy moglaby byc nieco bardziej rzeczowa i kulturalna.

Andrzej Resztak