Re: Karty kredytowe - wyjasnienie

Autor: Sebastian Malarz (sebmal_at_petex.bielsko.pl)
Data: Fri 07 Feb 1997 - 22:57:45 MET

> A to jest chamstwo i bezprawie (jezeli rzeczywiscie tak jest).

Jest, jest - a co wiecej wlasnie przejrzalem regulaminy kart
wydawanych przez banki w Polsce i znalazlem tam min. takie rzeczy:

Regulamin KredytBanku dotyczacy karty Visa Classic:

Paragraf 20, punkt 4: "Wszystkie transakcje traktowane sa przez Bank
jako NIEODWOLALNE, chyba ze mialy miejsce po zgloszeniu utraty karty [...]"
Przeciez takie sformulowanie to granda!

Oczywiscie w regulaminie slowo "reklamacja" sie w ogole nie pojawia
wiec nie wiadomo czy w ogole jest cos takiego mozliwe ?

> A powinien... jezeli wspomniany numer telefonu znajduje sie w odleglosci
> wykluczajacej mozliwosc mojego bycia tam w danym dniu i o danej godzinie.

Przeciez mogles specjalnie przekazac numer karty znajomemu w Kanadzie
czy USA telefonicznie i on dokonal transakcji.
Jezeli banki uznawalyby takie reklamacje tlumaczone "bo mnie tam
wtedy nie bylo" to dzis kazdy byle posiadacz faksowalby numer swoim
znajomym na calym swiecie z dopiskiem "uzywajcie sobie do woli, mnie
tam przeziez nie bylo"

Jezeli chodzi o PGP to rzeczywiscie taki sposob jest najbezpieczniejszy
- zreszta wlasnie na takiej zasadzie dziala wprowadzany system SET.

--
Sebastian Malarz
sebmal_at_petex.bielsko.pl