Re: Odp: Dostep via TPSA?

Autor: Marcin Wasilewski (radmar_at_kam.pl)
Data: Sun 05 Jan 1997 - 12:30:17 MET

Dnia 05-Sty-97, Konrad Plich napisal:

>1. Bo marze detaliczne sa wyzsze niz hurtowe

Moze cos wiecej, bo teraz naprawde nie wiem o co chodzi.

>2. Bo w Polsce z zysku nie oplaca sie tylko kosztow eksploatacji ale
>rowniez koszty rozwoju, procentowo znacznie szybszego niz w Nowym Jorku.

Jesli chodzi o zdobywanie kapitalu na rozwoj to od tego sa
kredyty, nowe pakiety akcji. Ale oczywiscie monopoliscie najlatwiej
jest przerzucic takie koszty na klienta. Przeciez i tak nie zrezygnuje
z uslug (z powodu braku firm swiadczacych podobne uslugi). Tak wiec po
co sie starac? Po co racjonalnie gospodarowac majatkiem i obnizac
koszty? Jesli prosciej jest podniesc ceny uslug. Klient i tak zaplaci
bo jakie ma wyjscie.

>3. Bo sila robocza wcale nie jest tansza: utrzymanie abonenta na centrali
>recznej czy elektromechanicznej i na strarej, polatanej sieci to trzech
>ludzi zamiast jednego czyli w $ srednio niewiele mniej albo tyle samo.
>Pozdrawiam.

           Drogi Konradzie !!! A czy to jest normalne. Czy w
gospodarce wolnorynkowej zaklad moze podniesc ceny i tlumaczyc sie: No
tak u nas jest drozej niz u konkurencji bo technologie mamy stara.?
Nie bo pojde kupic towar do konkurencji gdzie technologie maja lepsza
i ceny nizsze. Jest tylko jedna roznica miedzy TP S.A. a innymi
zakladami. TP S.A. to socjalistyczny moloch, ktory moze sobie pozwolic
na wszystko. Szerzy sie w nim marnotrastwo i inne negatywne zjawiska,
lecz ta firma nie musi tego zmieniac bo i po co, jesli ludzie wszelkie
straty pokryja. A tak na serio to czytajac twoja argumentacje to mnie
szlak trafia. Troche realnego spojrzenia na swiat. Dlaczego ja mam
pokrywac Wasze inwestycje? One powinny byc kredytowane i zwracac sie
podczas ekspolatacji. A nie z wyzysku bezbronnego klienta.

--
                                          Marcin Wasilewski
                                            radmar_at_kam.pl