Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Marcin Jagodzinski (dima_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 00:01:47 MET

Dnia 5 Jan 97 20:31:26 GMT, zeton_at_waw.pdi.net (Tomasz Leszczynski)
pisal(a)

>A skad, nie o to chodzi. Nie trzeba kupowac konta. Wystarczy modem. Kiedy
>mowie czlowiekowi ze moze miec poczte elektroniczna ale musi pojsc tutaj,
>tam, zalatwic to, podpisac tamto to macha reka. A jak mu mowie:
>sluchaj stary, kup modem za 170NZL i bedziesz mial e-mail w domu,
>w nocy o polnocy to sie na to nabiera ;-)

Hej, hej, nie za szybko :) E-mail to musi sobie zalatwic. A zalatwic
sobie cos via Internet, to czesto trudniejsze niz "pojsc tutaj, tam"
(dla zupelnego laika). Moj kontakt w sprawie wykupienia pelnego
dostepu + 5 kont pocztowych to wypelnienie kilkunastu rubryk
formularza i wyslanie go faxem. Zadnego chodzenia.

>Gdzie tam. Tam juz beda klienci do ktorych bedzie mozna wyjsc z
>kolejnymi uslugami.

Prosze nie twierdzic, ze latwiej jest konkurowac, tam gdzie jest juz
konkurencja. Ale oczywiscie -- ktos na masowym dostepie do Internetu,
do ktorego TP SA sie przyczynila, zyska. Wg mnie bedzie to TP SA i
firmy sprzedajace cos przez Internet. Takze firmy tworzace strony,
sprzedawcy modemow itp.

>Jest w tym troche racji ale nie przesadzajmy. Nie wystarczy usiasc
>i narzekac, trzeba dzialac tak jak zagrozeni przez supermarekty
>kupcy. Zebrali sie razem i odstawia swoj wlasny supermarket.

Tak, ale kupcy i supermarkety to ta sam plaszczyzna -- rozni ich
skala. Natomiast TP SA i providerzy to nie tylko roznica skali. To
tak, jakby wlasciciele supermaketow byli jednoczesnie wlascicielami
wszystkich furgonetek w okolicy. I wtedy niech sie kupcy jednocza
;)

Piszesz, ze "trzeba dzialac" i "ze sie pogodziles i jest ci lepiej".
To jak?

>Niestety w "przestrzeni telekomunikacyjnej" jest zakaz budowania "supermarketow"
>czyli sieci przez firmy inne niz TP S.A.

No wlasnie. Wiec nie mozna sie polaczyc i z tego powdu.

>Niektorzy z nich tak to sobie moze wyobrazaja ale powtarzam: niedlugo
>wybory.

Dokladnie tak. Ja w ogole nie nagrywalem tego faceta, wiec nie podam
jego nazwiska nie biore tez odpowiedzialnosci za dokladne powtorzenie
jego sformulowan, ale powiedzial cos takiego:

"... wicie... ten caly Internet, te komputery, my poczekamy, zobczymy.
Czy to sie u nas przyjmie?.. Tyle mowiono o roznych nowinkach..."

Autentycznie tak mowil.

>Jesli chodzi o monopol to sie zgadzamy w 100%.

Nie, nie zgadzamy sie. Patrz nizej.

> W PDI roznica miedzy kontem e-mail a PPP jest 50%. To jak?
>Sznurowadlo to 50% ceny buta :-)

Tak, ale tam masz dial-up+konto. Samo konto bez mozliwosci dzwonienia
to np. 100zl/3 lata -- znacznie tansze od konta full ppp (PDI jest
chyba najtansze w kraju, jesli chodzi o PPP).

>Dalej korzystac z konta e-mail. Poza tym jest jakis programik
>ktory daje dostep do WWW przez konto typu shell. Osobiscie go
>nie wyprobowywalem ale chyba dziala bo po co by go ktos pisal?

Ja wyprobowalem. Mozna sciagac taz strony przez mail. Dwie sprawy: 1)
sprawdz KIEDY ktos go pisal 2) ZX Spectrum tez dziala.

>Nie wiem. Nie wiem jak to wyglada od strony finansowej. Jednak
>promocja Internetu tez sie liczy.

To tu sie nie zgadzamy. Zobacz taki scenariusz. TP SA nie inwestuje
bezposredniow Internet. Tylko obniza ceny za polaczenia z numerami
dostepowymi providerow o 50%. To da sie technicznie zrobic. Wynik
finasowy dla TP SA -- ten sam (na dzis). Dla Internetu promocja --
swietna. Ludzie placa -- tyle co dzis na 02..., bo maja tansze
polaczenia, wiec oplaty wychodza podobnie. I nikt sie nie czepia
monopolu!

>Polecam w PDI zrobic ls /home i zobaczyc ilu klientow maja. Zapewniam
>ze jest ich ciut wiecej niz 50. Ja na przyklad bede im placil chociazby
>dlatego ze prowadza irc-cafe i mozna tam sobie przyjsc i posiedziec
>na terminalu (a raczej przy :-) za 1 NZL/godz. Trzy razy taniej niz
>w TPSA!!! To moze PDI chce wykonczyc innych providerow?

A ma monopol na prowadzenie irc-cafe na kraj? I przy okazji na handel
kawa?:) A 50 klientow liczylem dla prowidera niekoniecznie w stolicy
i, przede wszystkim, tak sobie luzno szacowalem tych, ktorzy mu
PRZYBEDA dzieki TP SA, a nie wszystkich.

>Alez powinna. Niech raz zrobi cos porzadnego.
> Tu sie oczywiscie
>roznimy w ocenie. Dla mnie 0202122 jest O.K.

Przejecie kontroli JEST OK? Przeciez pisales, ze co do monopolu sie
zgadzasz? Tzn. zgadzasz sie na jego rozszerzenie? Poza tym, cos
porzadnego trzeba robic porzadnie.

>I co? Na zlosc TP S.A. nie bedziesz z 0202122 korzystal. Zaloze sie,
>ze czasem to robisz :-)

Nie na zlosc. Bogu dzieki, stac mnie, zeby ich przynajmniej tu olac.
Raz mialem awarie providera i rzeczywiscie sprobowalem. Po 20 razach
udalo mi sie polaczyc, ale nie mialem dobrze skonfigurowanego systemu.
Poniewaz trudno bylo mi go testowac (bo laczylem sie raz na 20 minut),
dalem sobie spokoj. Dlatego nigdy naprawde z nich nie skorzystalem. I
pisze 02.... bo nie pamietam tego numeru.

>P.S. Uwaga! Moze nie na temat ale dzis w TVP-1 idzie Delicatessen
> o godz. 23.40. Polecam obejrzec ale raczej z pustym zoladkiem :-)

23.59 Ide spac. Za duzo siedzenia przed ekranem.

Marcin Jagodzinski
mailto:dima_at_ikp.atm.com.pl
http://www.atm.com.pl/~dima/mj.html