Re: Internet przez kabel (off-topic)

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 27 Dec 1996 - 20:20:11 MET

Przed przeczytaniem zmruz prosze jedno oko; lewe albo prawe ;-)

Bronek Kozicki pisal cytujac Macka:

>Polaczenie istnieje w fazie eksperymentalnej w 7-ej dzielnicy Paryza,
>oraz jest ogolnodostepne w miescie Le Mans (180 km na zachod od Paryza).
>Dostep do sieci Internet dokonuje sie przez siec telewizji kablowej,
>ktora mozna oczywiscie ogladac w tym samym czasie do korzystanie z
>internetu.

Wydaje mi sie, ze narodowy, francuski operator telekomunikacyjny albo
Was nie zauwazyl albo jestescie zbyt mali aby wami sie przejal. Na razie.

>Njawazniejsze korzysci z takiego systemu :
>* polaczenie permanentne 24h/24
>* staly adres IP
>* predkosc : debit wchodzacy 10 Mbit/sec ; debit wychodzacy 768 Kbit/s
>* nie ma zajmowania linii telefonicznej ani kosztow telefonicznych

No wlasnie. Co na to ten operator? Nie ma kosztow telefonicznych?
Zgroza! Jak to moze byc zeby nie bylo kosztow? Czyli jak? Operator
telefoniczny nic nie zarabia? Ludzie lacza sie, rozmawiaja, wymieniaja
poczte, obrazki a on nic nie zarabia??? To ja nie wroze temu
przedsiewzieciu powodzenia.

>Korzystanie z sieci Internet jest bez zadnych ograniczen ani czasowych,
>ani co do ilosci przeplywu. Dla przykladu, moge podac ze aby sciagnac
>kompletna wersje Netscape Gold (cos okolo 6 Mo) przez FTP, potrzeba mi
>bylo tak plus minus 20 - 30 sekund ...

Przeciez to chore! Jak moze byc tak, zeby nie placic za czas? Przeciez
oplaty za czas to chyba PODSTAWA egzystencji wielu panstw. A Polski
to na pewno. Nie wiem jak we Francji ale tam chyba tez narodowy
operator jest filarem systemu finansowego panstwa.

>Jesli chodzi o koszta : "cybermodem" kosztuje 2.990,00 FF, jezeli sie go
>nie kupi, mozna go wynajac za 95,00 FF/miesiecznie. Abonament za dostep
>do Internetu dla osob prywatnych wynosi 195,00 FF/miesiac. Jezeli
>mieszkanie nie jest jeszcze podlaczone do sieci tv kablowej, to wtedy
>dochodza koszta takiego podlaczenia, cos okolo 450 FF. Niezaleznie od
>wybranej formuly abonamentu, trzeba tez obowiazkowo wziac abonament na
bukiet programow tv kablowej, ale mozna wziac bukiet podstawowy ktory
>kosztuje okolo 43 FF/miesiac (za ok. 10 programow TV).
>
>Nie wiem czy dosyc jasno sie wyrazam :-)

Az za jasno. Radze sie za bardzo nie cieszyc bo rychlo i tak okaze
sie ze nieprzewidziane trudnosci i zawilosci prawne uniemozliwiaja
rozwoj i swiadczenie tego typu uslug bo chyba nie wyobraza Pan sobie,
ze ktokolwiek pozwoli na uszczuplanie zyskow narodowego operatora?

>Znajacych jezyki francuski i angielski pozwalam sobie odeslac na moja
>homepage gdzie jest znacznie wiecej informacji, w tym technicznych i
>finansowych, oraz odsylaczy (? linkow ?) do zwiazanych z tym tematem
>miejsc ; pod adresem :
>
>http://www.geocities.com/WallStreet/3615/cable.htm
>
>Znajomi z Polski mowili niedawno, ze taka formula dostepu do Internetu
>bedzie niedlugo w Polsce, bodaj w Krakowie, ale to juz nie ja moglbym
>Was o tym powiadomic ;)

Uprzejmie informuje, ze w Polsce, ktora jest przeciez normalnym
europejskim krajem nie jest mozliwe aby KTOKOLWIEK zezwolil na tak
podle i podstepne uszczuplanie dochodow narodowego operatora bez
ktorego runalby system finansowy panstwa.

>Pozdrawiam,
>
> Maciek
> mailto:maciek_at_cybercable.tm.fr

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. A teraz na powaznie. Internet okaze sie rychlo ogromnym zagrozeniem
dla zwyklego telefonu przez ktory mozna wszak tylko rozmawiac. Kosztowna
infrastruktura telefoniczna jest zbyt droga a daje ulamek tego co daje
na przyklad Internet przez kabel. Ludzie zaczynaja to zauwazac a
operatorzy, czujac pismo nosem (czyli rychle bankructwo) beda sie imali
WSZELKICH sposobow zeby sie na rynku utrzymac. Najgorzej bedzie tam
gdzie operatorzy sa w jakikolwiek sposob powiazani z budzetem i wladzami.