Re: O co chodzi w tych domenach? (by³o Kij w mrowisko domen)

Autor: Marek Kuchciak (mkc_at_ccs.pl)
Data: Fri 20 Dec 1996 - 10:38:39 MET

Wojciech Myszka wrote:
> Trzeba siê na co¶ zdecydowaæ :-) Ja ju¿ nie wiem o cochodzi w tym
> wszystkim... ale albo komercja (wowczas adresy typu
> moja_ukochana_firma.pl) albo zale¿y nam na hierarchicznej strukturze
> adresów - wówczas powinno jednak byæ www.ug.kobierzyce.wroc.pl (a mo¿e
> nawet www.ug.kob.wroc.pl?) I co z tego, ¿e nikt nie wie co to jest
> "kob"?

Chodzi o to, ze pierwsze z wymienionych przez Ciebie rozwiazan jest
wygodne dla komercji, ale na dluzsza mete sprawi klopoty (w koncu jak
ktos kiedys powiedzial najwiekszym ograniczeniem informatyki jest
skonczona liczba trzyliterowych skrotow ;-)). Dlatego tez trzeba
stworzyc system z elementami drugiego z wymienionych przez Ciebie
rozwiazan, ale zdecydowanie nie wg tak ekstremalnego przykladu. Np. z
du¿a iloscia domen funkcjonalnych (znacznie wiecej niz dzis) i
regionalnych. Po co? Np. po to, ¿eby zak³ad "Instalatorstwo - Bogdan
Malinowski" w Kobierzycach mogl sobie zarejestrowac domene
ibm.kobierzyce.pl (no bo przeciez nie ibm.pl).

Marek.

--
Marek Kuchciak   mailto:mkc_at_ccs.pl phone:+48-71-211666 fax:+48-71-224036
Computer Communication Systems Ltd, ul. Bema 17, 50-265 Wroclaw, Poland