O co chodzi w tych domenach? (by³o Re

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 20 Dec 1996 - 08:14:18 MET

On 19 Dec 1996, Bronek Kozicki wrote:

> Dobra, teraz z³o¶liwy przyk³ad: mamy do czynienia z MIEDZYNARODOW¡
> instytucj±, posiadaj±c± w poszczególnych krajach niezale¿ne oddzia³y. Czy
> nie wygodniej bedzie w takim przypadku u¿yæ schematu :
> domena funkcjonalna -> organizacja -> kraj
  [...]

  Ten przyk³ad mo¿e i jest z³o¶liwy, ale nie wiem przeciwko komu :-)

  Je¿eli dyskutujemy o adresach komputerowych i poczcie elektronicznej
  oraz dostêpie do tego czy innego portu serwera (czyli o technologii
  Internetu) to kwestia nazw jest zupe³nie nieistotna. Wszystkie u¿ywane
  narzêdzia (poczta, WWW, FTP, gopher...) posiadaj± mo¿liwo¶æ tworzenia
  plików "zak³adek" czy ksi±¿ek adresowych. I z tego punktu widzenia
  adresy mog± byæ zupe³nie dowolne (typu ldhpux.immt.pwr.wroc.pl jako
  adres serwera FTP). Czy panuje co do tego zgoda?

  Je¿eli zaczynamy za¶ rozmowê o nazwach firm i korporacji, o
  uwzglêdnieniu ich praw do znaku towarowego i wewnêtrznej organizacji w
  adresach internetu - przestajemy mówiæ o technologii Internetu, a
  zaczynamy rozmowê o marketingu, biznesie i innych takich....

  Trzeba siê na co¶ zdecydowaæ :-) Ja ju¿ nie wiem o cochodzi w tym
  wszystkim... ale albo komercja (wowczas adresy typu
  moja_ukochana_firma.pl) albo zale¿y nam na hierarchicznej strukturze
  adresów - wówczas powinno jednak byæ www.ug.kobierzyce.wroc.pl (a mo¿e
  nawet www.ug.kob.wroc.pl?) I co z tego, ¿e nikt nie wie co to jest
  "kob"?

  Pozdrowienia