Re: Wciaz DNS ...

Autor: S.D. (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Thu 28 Nov 1996 - 18:16:07 MET

Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote in article
<57k4tj$bdj_at_helios.man.lublin.pl>...

> dzieki za zestawienie :))))

Gospodarki

Dokladnie tak. Wymyslanie barier i regulacji zanim sa rzeczywiscie
potzrebne to choroga Europy wschodniej. Przy okazji mozna leb ikreci
niejednej inicjatywie a jaka okazja do malego interesiku...
Komercjalne zaintereswoanie internetem to margines a juz peslno jest glosow
gloszacych przyszal zaglade w natloku serverow nazw i domen.
Podzialy na regiony wojewodztwa a moze i gminy sa chyba dzis i w ciagu
nastepnego 20 lecia bez sensu.

> Moj komentarz, tez raczej oczywisty:
> -wiekszosc, tak jak my w polsce, nie ma wykrystalizowanych zasad
nazewnictwa
> domenowego.

Lub nie odczuwa POTZREBY scislej regulacji podmiotu.

> -za domenami regionalnymi i funkcjonalnymi sa kraje, w ktorych internet
dopiero
> sie rozwija. Te z rozwinietym internetem wola zostawic u siebie to co
> maja.
Na zasadzie najpierw regulacje a potem zobaczymy co jest i czy wogole do
regulowanie.
Jakie to kraje niech zgadne,,,,

> -w okolo polowie krajow nie jest wymagane potwierdzenie tozsamosci firmy,
> co moze byc spowodowane wieloma przyczynami, np. niejasne zasady
tworzenia
> domen lub ich brak, brak ustalen natury prawnej itp.
> -z reguly nie mozna rezerwowac nazw (powtorzylem po tobie:)

Bo to w interesie rimy jest bronic znaku handlowego. Jesli jakas firma tego
chce moze to robic w... sadzie. Ktos ma za malo pracy?

> W sumie mozna wyciagnac z tego wiele wnioskow :) wszystko zalezy od
> interpretacji. No coz. dzentelmeni nie dyskutuja z faktami :))))) ale
> moga dyskutowac na temat podejmowanych dzialan :) my nie musimy postapic
> zgodnie z wynikami tejze ankiety. gdyz jesli wezmiemy srednia z tego,
> po prostu zgodzimy sie na jeden wielki polski smietnik domenowy.

Strach przed anarchia wolnego rynku.......
Prosze sie nie bac to bedzie dzialalo bez szanownego urzedu i panstwowej
kontroli.

> Ja bym byl za zakazem, ale zgodzilbym sie na odpowiednio (duzo) wyzsze
> oplaty za .pl .

I znow nie zycie a urzednik i uchwala zarzadu zadecyduje ile i za cos
placi.

Alez oczywiscie niech rejetsruja. Bez kartek i przydzialow. Niech sie
intermet rozwija. A za zarobione pieniadze mozna cos zbudowac.

> Mysle ze za druga domene musialaby troche wiecej zaplacic. to tez
> kwestia do ustalenia.

Dlaczego? Co ekonomiczenie uzasadnia wyzszy koszt drugiej domeny?
Czy Panowie wciaz tkwia w kartkach rozdielnikach i GUP?

> Mysle ze tak. Co bedzie jesli ja zloze wniosek o rejestracje domeny
> na siebie, np jako ibm.pl ? obecny stan na to zezwala. Za 3mln to
mozna
> kupic sredniolepsza karte graficzna, a wlasnie tyle sie wymaga za
rejestracje
> domeny w .pl .

I dopoki IBM nie o to do ciebi pretencsji to co chodzi?
Po co odwalac robote za prawnikow IBM?

Chodzi tylko o trzy literki ktore mozemy sobie darowac.

> No wlasnie. Jestem za tym aby nazwa domeny odpowiadala nazwie firmy lub
> jej skrotowi, oraz by nieoplacalne bylo rejestrowanie domeny w .pl .

A ja za tym aby Polonzey byly drozsze od Mercedesow. I w ogle zeby bylo
lepiej..