Re: Wciaz DNS ...

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 29 Nov 1996 - 15:03:20 MET

"S.D." <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

>Dokladnie tak. Wymyslanie barier i regulacji zanim sa rzeczywiscie
>potzrebne to choroga Europy wschodniej.

A moze na czystym gruncie latwiej wszystko zorganizowac jak nalezy ?
Bo poprawenie tego co jest na zachodzie byloby dosyc trudne.

>Przy okazji mozna leb ikreci
>niejednej inicjatywie a jaka okazja do malego interesiku...

Jakiego interesiku ? Jak dla mnie rejestracja domen moglaby byc darmowa,
chyba ze firma by chciala korzystac z cudzego nameservera. Byleby
byly jasne, niebalaganiarskie zasady tworzenia nowych domen.

>Komercjalne zaintereswoanie internetem to margines a juz peslno jest glosow
>gloszacych przyszal zaglade w natloku serverow nazw i domen.

Bo tak bedzie. Internet zaczyna byc wszedzie (u nas jeszcze nie),
i jest to dosc prosta droga dotarcia do najbardziej zainteresowanej
grupy odbiorcow.

>Podzialy na regiony wojewodztwa a moze i gminy sa chyba dzis i w ciagu
>nastepnego 20 lecia bez sensu.

regiony wystarcza, ew. wojewodztwa. z gminami to juz przegiecie.

>nazewnictwa
>
>Lub nie odczuwa POTZREBY scislej regulacji podmiotu.

Czyzby ? wiec o czym my gadamy ?

>dopiero
>Na zasadzie najpierw regulacje a potem zobaczymy co jest i czy wogole do
>regulowanie.
>Jakie to kraje niech zgadne,,,,

Wiesz, mysle ze na odwrot. Najpierw niech sie zrobi co ma sie zrobic,
a potem sprobujemy z lepszym lub gorszym skutkiem jakos to uporzadkowac.

Zauwaz co zrobily stany. Od razu na poczatku zrobilo domeny typu kategoria,
i nie pozwolily na tworzenie domen w '.' . Moze bysmy tak skorzystali
z tego wzorca ?

>tworzenia
>>

>Bo to w interesie rimy jest bronic znaku handlowego. Jesli jakas firma tego
>chce moze to robic w... sadzie. Ktos ma za malo pracy?

co ty ciagle z ta praca ? jakis kompleks ? czy proba przybicia ??

>Strach przed anarchia wolnego rynku.......

To moze zniesiemy prawo. wtedy zaznasz strachu bezprawia.

>Prosze sie nie bac to bedzie dzialalo bez szanownego urzedu i panstwowej
>kontroli.

Czy ja mowie zeby kontrolowac firmy i to co robia w zakresie wlasnych
domen ? cos ci sie pomylilo. Dyskutujemy tu wylacznie o tym, w ktorych
miejscach
podmioty moga zakladac domeny, ewentualnie jakim ograniczeniom podlega
nazewnictwo.

>I znow nie zycie a urzednik i uchwala zarzadu zadecyduje ile i za cos
>placi.

Dobra. Patrz co teraz mamy. Nawet mnie stac na zalozenie domeny w .pl .
przeciez to bzdura. kurcze, glupie 3 banki i to jednorazowo. kazdy tyle
uzbiera.

>Alez oczywiscie niech rejetsruja. Bez kartek i przydzialow. Niech sie
>intermet rozwija. A za zarobione pieniadze mozna cos zbudowac.

Ja wcale nie jestem temu przeciwny.

>Dlaczego? Co ekonomiczenie uzasadnia wyzszy koszt drugiej domeny?
>Czy Panowie wciaz tkwia w kartkach rozdielnikach i GUP?

Bo ja sobie zaloze firme np. <kryptoreklama> klocki-korporejszyn, zaloze
domene klocki.pl a zaraz potem klocuszki.pl , samochodziki.pl ,
pudelka.pl , i wiele innych bzdur. Wg. twoich regul takie cos bedzie
dopuszczalne. chcesz tego ?

>mozna
>rejestracje

>I dopoki IBM nie o to do ciebi pretencsji to co chodzi?
>Po co odwalac robote za prawnikow IBM?

A jak ja sobie zaloze firme o nazwie Importerzy, Bolek & Maciek S.C. ?
I zajme sie importem np. tulipanow ? Zobacz co sie stanie. Dziedziny
dzialalnosci calkiem rozne. Moj napis IBM bedzie czerwony, i pochyly.
Nie bedzie mowy o podobienstwie. W takim wypadku masz gotowa dziure prawna,
i przy starciu ze soba najlepszych prawnikow zadna strona nie wygra.
Wtedy zadziala regula "kto pierwszy ten lepszy", i ibm bedzie musial
poszukac sobie innej nazwy. Fajny scenariusz ?

>Chodzi tylko o trzy literki ktore mozemy sobie darowac.

cztery, bo z kropka. Czemu sobie nie darujemy 5ciu sztuk ? tzn. bez com
i bez pl ? No prosze uzasadnij.

>A ja za tym aby Polonzey byly drozsze od Mercedesow. I w ogle zeby bylo
>lepiej..

polonezy juz sa drozsze od mercedesow :) Jesli o to drugie chodzi, jestem za.