Re: Nowe domeny (bylo: Znowu DNS) w .

Autor: Andrzej Resztak (resz_at_helios.man.lublin.pl)
Data: Thu 28 Nov 1996 - 14:36:18 MET

Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
: "S.D." <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:
: >Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote in article
: ><57heag$89s_at_helios.man.lublin.pl>...
: >> wiem. chodzi jedynie o to, zeby mozna bylo stosunkowo latwo znalezd
: >> adres firmy, jesli mam o niej jakiekolwiek informacje. np. siedzibe.
: >
: >I tu sie w 100% zgadzamy. Tylko jak to zrobic aby dzialalo?
: >Komplikowac sprawe geograficznie (www.twojafirma.krakow.com.pl)?
: >Chyba nie bo firma moze byc nie tylko w krakowie a zreszta ty nie musisz
: >wiedziec gdzie ona jest

: >(od czasu numerow 0800 coraz czesciej nie ma
: >znaczenia gdzie geograficznie jest firma z ktora sie robi interesy i czesto
: >ludzie nie zdaja sobie sprawy dokad dzwonia wykrecajac 0800)
: >Komplikowac branzowo (twojafirma.ha.pl mb jak meble) chyba nie bo firma
: >moze zaczac handlowac czyms innym oprocz mebli i czy to jest powod do
: >zmiany wpisu w tablicach?
: >Zarty na bok.

Jesli firma handlujaca meblami zacznie jeszcze handlowac np. papierosami
to sama bedzie chciala miec adresy typu www.meble.pl i www.papierosy.pl,
nie bedzie trzeba jej do tego zmuszac. I jesli ma byc mozliwosc
rejestrowania bezposrednio w pl (jestem przeciw) to przynajmniej
domeny typu rzeczownik_pospolity.pl powinny byc ogolnodostepne,
a firmy dopiero pod nimi, czyli firma.meble.pl, czy firma.gazeta.pl.
Oczywiscie bylyby to tylko domeny do stworzenia kilku aliasow,
a nie, ze sie tak wyraze "glowne" domeny tych firm.

Dlaczego jeszcze jestem przeciw rejestrowaniu firm bezposrednio w pl?
Poniewaz wczesniej czy pozniej powstalyby domeny typu produkt.pl
i zrobilby sie balagan. Natomiast jest pytanie gdzie utworzyc
domene utworzone z nazw wlasnych produktow: pampersy.pl (raczej nie),
pampersy.pieluchy.pl :), w jednym worku - pampersy.produkty.pl?

: >Rozwiazenie jest proste: domena .pl dla wwszytskich oprocz edu gov i mil.

Jezeli firma moze miec tylko jedna domene to OK, ale wszyscy raczej
od tego odchodza. Nie mam ochoty szukajac czegos przegladac
kilkanascie tysiecy domen, w tym m.in. smierdzace_pachy.pl
(cos mi sie kojarzy, ze w USA jest domena o podobnej nazwie).
Oczywiscie domena com.pl tylko w bardzo nieznaczym stopniu ratuje
sytuacje gdyz tez w przyszlosci moze zawierac tysiace poddomen
i wg. mnie wypadaloby ja podzielic. A do znajdowania adresow
firm i tak powstana z czasem nowe serwisy, bo DNS nie moze
do tego sluzyc. Natomiast dobrze by bylo jak juz znajdziesz
adres moc go latwo zapamietac, zeby nie przebijac sie ponownie
przez coraz lepsze przeszukiwarki.

Andrzej Resztak