Re: Nowe domeny (bylo: Znowu DNS) w .

Autor: S.D. (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Thu 28 Nov 1996 - 15:41:21 MET

Andrzej Resztak <resz_at_helios.man.lublin.pl> wrote in article
<57k4gi$ceg_at_helios.man.lublin.pl>...
> [...]
> : >Zarty na bok.
>
> Jesli firma handlujaca meblami zacznie jeszcze handlowac np. papierosami
> to sama bedzie chciala miec adresy typu www.meble.pl i www.papierosy.pl,
> nie bedzie trzeba jej do tego zmuszac. I jesli ma byc mozliwosc
> rejestrowania bezposrednio w pl (jestem przeciw) to przynajmniej
> domeny typu rzeczownik_pospolity.pl powinny byc ogolnodostepne,
> a firmy dopiero pod nimi, czyli firma.meble.pl, czy firma.gazeta.pl.
> Oczywiscie bylyby to tylko domeny do stworzenia kilku aliasow,
> a nie, ze sie tak wyraze "glowne" domeny tych firm.

domeny bodajze sa max. trzyliteropwe wiec meble domena byc nie moze.....

> Dlaczego jeszcze jestem przeciw rejestrowaniu firm bezposrednio w pl?
> Poniewaz wczesniej czy pozniej powstalyby domeny typu produkt.pl
> i zrobilby sie balagan. Natomiast jest pytanie gdzie utworzyc
> domene utworzone z nazw wlasnych produktow: pampersy.pl (raczej nie),
> pampersy.pieluchy.pl :), w jednym worku - pampersy.produkty.pl?

A gdzie tu problem? Dlaczego nie pampersy.pl?

> [...]
> od tego odchodza. Nie mam ochoty szukajac czegos przegladac
> kilkanascie tysiecy domen, w tym m.in. smierdzace_pachy.pl
> (cos mi sie kojarzy, ze w USA jest domena o podobnej nazwie).
> Oczywiscie domena com.pl tylko w bardzo nieznaczym stopniu ratuje
> sytuacje gdyz tez w przyszlosci moze zawierac tysiace poddomen
> i wg. mnie wypadaloby ja podzielic. A do znajdowania adresow
> firm i tak powstana z czasem nowe serwisy, bo DNS nie moze
> do tego sluzyc. Natomiast dobrze by bylo jak juz znajdziesz
> adres moc go latwo zapamietac, zeby nie przebijac sie ponownie

I to ratuje meldowanie nazw w domenie pl bo nei tzrba wiedzec czy to com.pl
czy moze produkt.pl (jak postulujesz) czy produkt.kraow.pl (jak chca inni).
Jest cale bogactwo slownika na te nazwy.

Jestem za rejetsrowaniem bezposrednio w domenie .pl.