Re: Nowe domeny (bylo: Znowu DNS) w .

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 28 Nov 1996 - 12:19:17 MET

"S.D." <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:
>Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote in article
><57heag$89s_at_helios.man.lublin.pl>...
>
>I tu sie w 100% zgadzamy. Tylko jak to zrobic aby dzialalo?
>Komplikowac sprawe geograficznie (www.twojafirma.krakow.com.pl)?
>Chyba nie bo firma moze byc nie tylko w krakowie a zreszta ty nie musisz
>wiedziec gdzie ona jest

I tu jest wlasnie komplikacja ktora proponuje. Jesli to jest konieczne,
to nie rejestrowac w regionalnej, lecz mimo wszystko w com.pl .
Moze by sie przydala domena dla firm harytatywnych ? w kazdym badz razie
jestem stanowczo przeciw rejestrowaniu wszystkiego i wszystkich
bezposredno w pl. Jak juz trzeba, robimy kategorie i tam rejestrujemy
firmy ktore nie pasuja do pozostalych. Tak mysle. ale mam coraz wieksze
watpliwosci czy to przejdzie. W koncu poslugujac sie schematem ze swiata,
czyli rejestracja firm w .com , czemu nie ma rejestracji bezposrednio w '.' ?
ot zagadka. ano dlatego zeby nie robic jednego wielkiego kosza na smieci.
czy musimy robic ten kosz w .pl ? mysle ze nie.

>(od czasu numerow 0800 coraz czesciej nie ma
>znaczenia gdzie geograficznie jest firma z ktora sie robi interesy i czesto
>ludzie nie zdaja sobie sprawy dokad dzwonia wykrecajac 0800)
>Komplikowac branzowo (twojafirma.ha.pl mb jak meble) chyba nie bo firma
>moze zaczac handlowac czyms innym oprocz mebli i czy to jest powod do
>zmiany wpisu w tablicach?
>Zarty na bok.

:))))) ale w tym co mowisz cos jest :))

>Rozwiazenie jest proste: domena .pl dla wwszytskich oprocz edu gov i mil.
>Dlaczego? Dlatego ze za domeny gov edu czy mil palcic podatnik wiec jak pod
>adresm edu gov czy mil jest strona porno to kazdy ma sie prawo oburzyc bo
>za to placi. I z innych okreslonych powodow ("oficjalnosc" informacji na
>serverach z domen np gov).

nadal nie rozumiem czemu w .pl . nie lepiej juz .com.pl jak do tej pory ?
mysle ze to rozwiazanie znajdzie najwiecej zwolennikow.

>Co do nazw handlowych? To chyba powinny rosztrygac sady. Generalnie nazwa
>zastrzezona uprawnia do otzrymania (odebrania) domeny.
>Poczekajmy do pierwszej sprawy.
>
>To powinien rozstrzygac w kazdym przypadku sad.

to nic nie da. w polskim sadownictwie (jablka, grusze, sliwy:))
nie ma czegos takiego jak precedens. Nawet jak ktos wygra sprawe okreslonego
typu, to ktos inny moze potem taka sprawe przegrac, i tyle. wiec sady tutaj
niczego nie rozstrzygna globalnie, jedynie zalatwia sprawe jednostkowe.

>Znaki handlowe to zreszta problem dla prawnikow a nie dla inzynierow.
>Wyscie Panowie i Panie swoje zrobili i chwala Wam za to.

:)))))