Re: Wciąż DNS ...

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 25 Nov 1996 - 12:17:56 MET

Tomasz Kokowski <kokowski_at_put.poznan.pl> wrote:

>Ladne dwa lata temu zdecydowalismy sie w Poznaniu na zmiane
>(dzis powiedzialbym - promowanie") domeny poznan.pl. Bo to i lokalna
>obsluga i cos-tam-mowi. Niektorzy P.T. Internauci do dzis od czasu
>do czasu nabijaja sie z domeny put.poznan.pl

to jeszcze nic. a ch.uj.edu.pl ? :))))

>Technology). Ale mnie to rybka bo za chwile pojawi sie na przyklad
>put.gniezno.pl, put.pila.pl, put.kalisz.pl,

No to co. u mnie jest pol.lublin.pl . jak sie pytaja skad z lublina
jestem, to mowie ze pol. oni ze wiedza ze w polsce, pomaga dopiero wyjasnienie
ze pol to politechnika :))))

 ... Tylko, ze wtedy to
>raczej powinienem stoczyc batalie o domene put.pl - n'est ce pas?

>Dlugo nie moglismy sie zdecydowac na domene tzw. regionalna ale
>w koncu przyjelismy lansowany wtedy niejawnie obok schematu tradycyjnego
>wariant "geograficzny". A lansowal ten schemat nikt inny tylko
>NASK. Tyle, ze niekonsekwentnie bo dopuszczal do powstawania
>tachich belfegorkow jak waw, gda (gda, gda, kwa, kwa - J. Piskozub
>kiedyc pisal), wroc obok Krakow, Torun, Poznan, Gliwice, ...

No wlasnie. zaczela sie toczyc dyskusja na temat nazw domen geograficznych,
ale jak widac sie urwala, a nask nadal ciagnal swoje niekonsekwencje.
Mysle ze nazwa galezi do 10 znakow ujdzie. powyzej mozna skracac. ale
to gda gda mru mru jest faktycznie przegieciem.

>To dopiero dzis, po dluuugachnej dyskusji z kilkoma nawrotami, NASK
>ma "polityke domenowa". I ja to popieram ale nie moze ona tylko oznaczac
>wprowadzenia oplat za rejestracje. Brakuje mi tu czegos na ksztalt
>porzadkowania.

Bo niczego takiego nie ma, i nie bedzie dopoki bedzie dopuszczalne zakladanie
domen bezposrednio w *.pl . :(((

>No ale jak sie nic nie robi to sie tez
>nie posuwa do przodu.

a wiele przyczyn powoduje, ze zaczynamy sie cofac co ma miejsce do chwili
obecnej.