Re: Subnet zero

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Mon 25 Nov 1996 - 13:12:30 MET

Michal Krzeminski <mike_at_polbox.pl> writes:

> Jest, nie przeczytales dokladnie pierwszego posta z opisem problemu. Bylo
> tylko kilka rewizji TCPIP.NLM ktore sie tak zachowywaly, z reszta w novell
> press release dokladnie bylo to napisane.

W kazdym razie: taki efekt wystepowal dosc dlugo (mozliwe, ze kilka rewizji
tcpip.nlm, w sumie nie bylo ich tak duzo, szczegolnie na poczatku).
Teraz sobie przypominam, ze dokladnie identyczny efekt wystepuje (wystepowal?)
w 3.12, ale nie wiem w jakiej wersji tcpip.nlm.

Kiedys rozmawialem w tej sprawie z Novellami (tymi w US), i w/g nich bylo to
zachowanie wlasciwe. Podobne zdanie mieli admini mirrorow Novella. Bylo to
takze ujete w FAQ.

O ile pamietam, tego efektu nie ma w 4.x (kiedys zrobilem chyba taka probe,
choc nie uzywam do routowania Novell'a, a zawsze jest jakis subnet_nie_zero).

Przypuszczalnie po prostu zostalo to zmienione, gdy okazalo sie, ze kazda
inna maszyna potrafi robic normalny routing z maskami.

--
Krzysztof Halasa