Re: Wciąż DNS ...

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_put.poznan.pl)
Data: Sat 23 Nov 1996 - 13:48:16 MET

Eeeehhhhh! Panie Tomek!

Ja rowniez wyznaje zadade, ze to nie wojny i nie kobiety ale
lenistwo jest motorem postepu i rozwoju cywilizacji ale
taki bajzel jak z nazwami domenowymi tworzonymi wedlug klucza
geograficznego to tylko u nas.

Ladne dwa lata temu zdecydowalismy sie w Poznaniu na zmiane
(dzis powiedzialbym - promowanie") domeny poznan.pl. Bo to i lokalna
obsluga i cos-tam-mowi. Niektorzy P.T. Internauci do dzis od czasu
do czasu nabijaja sie z domeny put.poznan.pl (Poznan University of
Technology). Ale mnie to rybka bo za chwile pojawi sie na przyklad
put.gniezno.pl, put.pila.pl, put.kalisz.pl, ... Tylko, ze wtedy to
raczej powinienem stoczyc batalie o domene put.pl - n'est ce pas?

Dlugo nie moglismy sie zdecydowac na domene tzw. regionalna ale
w koncu przyjelismy lansowany wtedy niejawnie obok schematu tradycyjnego
wariant "geograficzny". A lansowal ten schemat nikt inny tylko
NASK. Tyle, ze niekonsekwentnie bo dopuszczal do powstawania
tachich belfegorkow jak waw, gda (gda, gda, kwa, kwa - J. Piskozub
kiedyc pisal), wroc obok Krakow, Torun, Poznan, Gliwice, ...

To dopiero dzis, po dluuugachnej dyskusji z kilkoma nawrotami, NASK
ma "polityke domenowa". I ja to popieram ale nie moze ona tylko oznaczac
wprowadzenia oplat za rejestracje. Brakuje mi tu czegos na ksztalt
porzadkowania. Wiem, ze to trudne, przerabialem to gdy Senat mojej
Uczelni zmienil nazwe Uczelni (Technical University of Poznan na
Poznan University of Technology). No ale jak sie nic nie robi to sie tez
nie posuwa do przodu.

Tomasz Kokowski
Uczelniane Centrum Obliczeniowe
Politechnika Poznanska