Re: Internet w kablowce.

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 20 Nov 1996 - 13:32:00 MET

On Wed, 20 Nov 1996, Jaroslaw Rafa wrote:

> Myslisz, ze to naprawde nie ma sensu?

Juz nie mysle :-)
Tylko coraz bardziej nie lubie burych urzedasow z minis. lacz.

> Wyobraz sobie taka sytuacje: w miescie jest MAN. W tym MANie jest
> komputer z duuuzym serwerem ftp, z wieloma mirrorami. Ten MAN jest
> zrobiony w standardzie FDDI i ma przepustowosc 100 Mbps.
> (to pisze na podstawie konkretnego przykladu - Cyfronet w Krakowie. I
> teraz nastepuje czesc hipotetyczna:)
> Do tego MANu przylaczona jest kablowka, z takimi modemami 1 Mbps o
> jakich piszesz. Czy teraz to naprawde wyglada tak bez sensu?
> Mozesz sobie pociagnac z szybkoscia 1 Mbps duzo rzeczy z tego ftp...

Zgadza sie. I T.P.S.A. pada jak kawka bo na 1Mb/s to i sie wideo spokojnie
pusci. Predzej kaktus wyrosnie na lysinie Zielinskiego niz dopusci on
do czegos takiego.

> A poza tym sa chyba i wolniejsze (a zatem pewnie tez tansze) modemy
> do kablowki - ja np. slyszalem o 128 kbps...
> Pozdrowienia,
> Jaroslaw Rafa
> raj_at_inf.wsp.krakow.pl

Wlasnie tego nie jestem pewien. Moze by sie odezwal ktos kto zna rynek
amerykanski. Z tego co ja wiem (co slyszalem) to modemy kablowe sa
STRAAAASZNIE drogie bo STRAAAAASZNIE szybkie. Nie slyszalem o wolnych i
tanich (tak do 3-4 milionow po przeliczeniu).

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. Czy ktos moze wie (pytam sie "przy okazji") co sie ma stac od pocz.
1997 i co sie ma stac od pocz. 1998. Pytam sie oczywiscie o monopol
telekomunikacyjny w kontekscie umow z UE (ktore jako miedzynarodowe maja
nadrzedny stosunek do haniebnej ustawy o lacznosci).