Re: Internet w kablowce.

Autor: Ryszard Gabryszewski (kacper_at_haydn.cbk.waw.pl)
Data: Wed 20 Nov 1996 - 16:14:12 MET

On 20 Nov 1996, Tomasz Leszczynski wrote:

> Zgadza sie. I T.P.S.A. pada jak kawka bo na 1Mb/s to i sie wideo spokojnie
> pusci. Predzej kaktus wyrosnie na lysinie Zielinskiego niz dopusci on
> do czegos takiego.

Nie znecaj sie tak nad tym biednym min. lacznosci. Czy widziales go kiedys
w akcji, kiedy mowil dlugo i zawile na zadany temat ??? Podejrzewam, ze
gdybys go uslyszal to bys zmienil zdanie. Ten czlowiek wyglada na
szczesliwego urzednika na cieplej posadce, za niego mysla tam inni ...

> Wlasnie tego nie jestem pewien. Moze by sie odezwal ktos kto zna rynek
> amerykanski. Z tego co ja wiem (co slyszalem) to modemy kablowe sa
> STRAAAASZNIE drogie bo STRAAAAASZNIE szybkie. Nie slyszalem o wolnych i
> tanich (tak do 3-4 milionow po przeliczeniu).

Wszyscy, ktorzy do tej pory wypowiadali sie na temat cen tych modemow
twierdza, ze sa one strasnie drogie, ale konkretne liczby nie padly. Jakis
rok temu czytalem w BYTE'cie artykul na temat podlaczen do internetu przez
kablowki. Autor pisal, ze tego typu modemy sa kilkukrotnie drozsze niz
zwykle, poza tym wspominal cos jeszcze o potrzebie posiadania karty
sieciowej. W innym artykule dotyczacym tego tematu z kolei wspominano
tylko o potzrebie posaidania specjalnych modemow ale bez koniecznosci
uzycia karty sieciowej. Wyglada na to, ze technologia udostepniania i-netu
przez kabel jest w powijakach takze i w Stanach.

> P.S. Czy ktos moze wie (pytam sie "przy okazji") co sie ma stac od pocz.
> 1997 i co sie ma stac od pocz. 1998. Pytam sie oczywiscie o monopol
> telekomunikacyjny w kontekscie umow z UE (ktore jako miedzynarodowe maja
> nadrzedny stosunek do haniebnej ustawy o lacznosci).

To o co pytasz stanie sie chyba dopiero w 2000 roku. Moze dozyjemy tego
szczesliwego dnia ... :-)

---
Ryszard Gabryszewski #### phone: +48.22.403766 ext. 321, fax: +48.22.403131
        e-mail: kacper_at_cbk.waw.pl # http://www.camk.edu.pl/~kacper