Re: Internet w kablowce.

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 20 Nov 1996 - 13:12:16 MET

Dnia 20 Nov 96 o godz. 12:59, Tomasz Leszczynski napisal(a):

> P.S. Modemy kablowe sa drogie ale moim zdaniem to bez sensu bo zapewniaja
> transmisje 1 Mb/s czy wiecej. Daltego takie drogie. Tylko po co
> uzytkownikowi 1 Mb/s do serwera, przeciez to smieszne. Wyobrazcie sobie
> jaka wtedy przepustowosc musialby miec szkielet sieci. Chyba 1 Gb/s :-)

Myslisz, ze to naprawde nie ma sensu?
Wyobraz sobie taka sytuacje: w miescie jest MAN. W tym MANie jest
komputer z duuuzym serwerem ftp, z wieloma mirrorami. Ten MAN jest
zrobiony w standardzie FDDI i ma przepustowosc 100 Mbps.
(to pisze na podstawie konkretnego przykladu - Cyfronet w Krakowie. I
teraz nastepuje czesc hipotetyczna:)
Do tego MANu przylaczona jest kablowka, z takimi modemami 1 Mbps o
jakich piszesz. Czy teraz to naprawde wyglada tak bez sensu?
Mozesz sobie pociagnac z szybkoscia 1 Mbps duzo rzeczy z tego ftp...

A poza tym sa chyba i wolniejsze (a zatem pewnie tez tansze) modemy
do kablowki - ja np. slyszalem o 128 kbps...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl