Re: Mea culpa, ale...

Autor: Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com)
Data: Sat 16 Nov 1996 - 17:25:48 MET

16 Nov 1996 11:33:48 GMT, "Piotr Andrusiewicz" <saandrus_at_cyf-kr.edu.p>
napisał(a):

>2. Drugi grzech.
>Używam Win95 i MS Internet News.

Grzech niewatpliwy. :)

>O tym, że to grzech ciężki przekonałem się dwukrotnie, bo dwa razy już
>listownie odesłano mi moje wiadomości w postaci kompletenej kaszany.

Hmmm, tylko dwukrotnie? Zreszta smialo mozesz odeslac to im z
powrotem. To nie Twoja wina, ze nie moga tego przeczytac. W najlepszym
przypadku powinni twoja wiadomosc pominac (jesli dla nich
nieczytelna). Bo jest prawidlowo zakodowana. A ze w praktycznie
nieuzywanym standardzie. :)

>N i e k t ó r z y widzą moje wiadomości jakbym je przepuścił przez
>maszynkę do mięsa, później dopiero wysłał. Moja wina polega na tym, że
>nie rozumiem o co chodzi, choć domyślam się, że problem tkwi w kodowaniu
>korespondencji. Otóż ja widzę wszystko jak należy: wysłana wiadomość
>pięknie ląduje na liście dyskusyjnej, ja ją widzę i to niezależnie od tego
>jakiego kodowania używam: MIME Quoted Printable, MIME Base64 czy UUEncode.
>Wykonałem dziesiątki testów, czytałem wiadomości za pomocą Netscape'a -
>nic, żadnego u mnie problemu, tylko u innych.

Ustaw MIME 8bit. I JESLI JUZ MUSISZ PISAC Z POLSKIMI LITERAMI TO USTAW
ISO 8859-2 jako charset. (ja moge pisac po PL, ale wole byc zrozumiany
przez wiekszosc). Nie pamietam, gdzie sie to ustawia, ale jesli
wyslesz mi przypominajke priv. mailem, to odpale (tfu!) M$niusa i
zerkne.

No i zawsze mozesz zerknac na PSO http://www.agh.edu.pl/ogonki.

>Gdy w prywatnej korespondencji nieśmiało napomykałem, że może problem
>nie jest po mojej stronie, otrzymywałem odpowiedzi: "trzeba pogonić kota
>rootowi", tylko nie wiem, któremu, czy temu od Kingi czy też mojemu
>dostawcy Internetu w domu, bo tak się składało, że wszystkie felerne
>wiadomości wysyłałem z Tarnowa poprzez prywatnego dostawcę
>(dla dociekliwych - main.toi.tarnow.pl). Innym razem dostałem odpowiedź:
>"ah, używasz Base64..." i ten wielokropek kompletnie nie zbija
>z tropu, bo co? znowu grzeszę?

Znow grzeszysz, uzywaj MIME 8bit, nie uzywaj QP (quoted-printable) ani
base64. W ten sposob zrozumie Cie najwiecej osob. I nie pisz listow w
HTML.

>3. Grzech trzeci.
>Za dużo piszę, ale tylko dlatego, że mam cichą nadzieję na jakieś rzetelne
>odpowiedzi, bez poszturchiwania.

No, odpuszczam... :)))

Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com)
WWW: http://www.geocities.com/MotorCity/3416
Do wziecia wersja beta pelnej konwersji ISO 8859-2
na CP1250 do Forte Agenta 0.99f. Wszelkie bugi do mnie!