Re: Blokada dostepu !!!

Autor: Michal Dombrowski (digital_at_mat.uni.torun.pl)
Data: Fri 08 Nov 1996 - 20:26:29 MET

On 8 Nov 1996 17:32:55 GMT Robert Maron <robmar_at_mimuw.edu.pl> wrote:
> ale ja tez mam wrazenie, ze zabranie czlowiekowi konta powinno miec
> mocniejsze uzasadnienie, moze ktos bedacy blisko moze nam podac
> przyczyny ? to jest jak sadze interesujace, co trzeba zrobic aby
> stracic dostep do inetu;

Jak to sie dzieje na mat.uni.torun.pl: (to moje obserwacje, a nie
oficjalne reguly!)

Jesli chodzi o kasowanie konta aktualnemu studentowi czy pracownikowi
(tzn: wyciecie stosownej linii z /etc/passwd, katalogow z dysku itp)
to musialaby to chyba byc gruba afera typu wlamywanie sie do naszego
lub obcego systemu czy podszywanie pod dziekana - ja nic takiego nie
widzialem i nie slyszalem zeby zdarzylo sie u nas. Konta sa kasowane,
np. jesli wlasciciel dawno skonczyl studia a kontem "zaopiekowal" sie
jakis znajomy (albo i nie) - znam dwa takie przypadki. Czyli z
powodow naturalnych. (Oczywiscie, konta wiekszosci absolwentow,
niepotrzebne juz im, sa kasowane, ale zdarza sie cos pominac..).
Niektorzy uzytkownicy, mimo wielokrotnych napomnien, nie przestaja sie
bawic w rzeczy (u nas) niedozwolone - bez wiekszych niz czasowa
blokada konsekwencji (patrz nastepny akapit).

Stosujemy czasowe blokowanie konta: za udostepnianie go osobom
postronnym (zdarza sie, ze za pieniadze), uprawianie spammingu, etc. -
przyczyny tez chyba dosc naturalne (i tylko jesli sa dobrze
udokumentowane!). Gdy uzytkownik troche ochlonie to dostaje konto z
powrotem. Czesto zreszta powazna rozmowa czy list daja duzo wiecej
niz brutalne blokowanie.

Michal

--
  Michal Dombrowski     digital_at_mat.uni.torun.pl
  WMiI UMK, Torun, Poland     rust_at_ncac.torun.pl