Re: Blokada dostepu !!!

Autor: Tomasz Jedrzejczak (xavier_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Sat 09 Nov 1996 - 01:48:32 MET

Michal Dombrowski <digital_at_mat.uni.torun.pl> wrote:
: On 8 Nov 1996 17:32:55 GMT Robert Maron <robmar_at_mimuw.edu.pl> wrote:
: > ale ja tez mam wrazenie, ze zabranie czlowiekowi konta powinno miec
: > mocniejsze uzasadnienie, moze ktos bedacy blisko moze nam podac
: > przyczyny ? to jest jak sadze interesujace, co trzeba zrobic aby
: > stracic dostep do inetu;

: Jak to sie dzieje na mat.uni.torun.pl: (to moje obserwacje, a nie
: oficjalne reguly!)

: Jesli chodzi o kasowanie konta aktualnemu studentowi czy pracownikowi
: (tzn: wyciecie stosownej linii z /etc/passwd, katalogow z dysku itp)
: to musialaby to chyba byc gruba afera typu wlamywanie sie do naszego
: lub obcego systemu czy podszywanie pod dziekana - ja nic takiego nie
: widzialem i nie slyszalem zeby zdarzylo sie u nas. Konta sa kasowane,
: np. jesli wlasciciel dawno skonczyl studia a kontem "zaopiekowal" sie
: jakis znajomy (albo i nie) - znam dwa takie przypadki. Czyli z
: powodow naturalnych. (Oczywiscie, konta wiekszosci absolwentow,
: niepotrzebne juz im, sa kasowane, ale zdarza sie cos pominac..).
: Niektorzy uzytkownicy, mimo wielokrotnych napomnien, nie przestaja sie
: bawic w rzeczy (u nas) niedozwolone - bez wiekszych niz czasowa
: blokada konsekwencji (patrz nastepny akapit).

: Stosujemy czasowe blokowanie konta: za udostepnianie go osobom
: postronnym (zdarza sie, ze za pieniadze), uprawianie spammingu, etc. -
: przyczyny tez chyba dosc naturalne (i tylko jesli sa dobrze
: udokumentowane!). Gdy uzytkownik troche ochlonie to dostaje konto z
: powrotem. Czesto zreszta powazna rozmowa czy list daja duzo wiecej
: niz brutalne blokowanie.

Znane sa szczegolne zaslugi niektorych osob w blokowaniu kont
i patrzeniu na rece innym...chcesz dowodow na pismie...
Zreszta co ja ci bede cokolwiek tlumaczyc i tak nic dalej nie rozumiesz
nawet gdy mowi sie ci to 10 razy....

                                 Tom.

                                              \|/
                                              @ @