Re: Radio, telewizja i TPSA

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 31 Oct 1996 - 01:28:58 MET

Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
: Niedawno na stronach WWW TPSA, jak tez i w ich materialach
: promocyjnych, ktore mam w domu, ze zdziwieniem przeczytalem, ze
: TPSA... jest wlascicielem sieci nadajnikow ktore uzywane sa do
: nadawania programow radiowych i TV w Polsce.
: Tak mnie to zdziwilo ze nawet dzwonilem o potwierdzenie tej
: informacji do centrum nadawczego na Choragwicy - i faktycznie, jest
: to wlasnosc TPSA.
: O ile mnie pamiec nie myli, to za glebokiego socjalizmu istnialo
: przedsiebiorstwo panstwowe pod nazwa Stacje Radiowe i Telewizyjne
: (nie majace nic wspolnego z przedsiebiorstwem Polska Poczta,
: Telegraf i Telefon), ktore bylo wlascicielem wlasnie owej sieci
: nadajnikow i zajmowalo sie ich utrzymaniem.

Ja tam slyszalem troche co innego w czasach gdy TPSA byla jeszcze PTT.
Zebysmy radia mogli posluchac to trzeba sie w bylo w trzech ministrow
dogadac: spikerzy podlegaja pod Radiokomitet, czyli Min Kultury,
nadajniki po Min Lacznosci (byc moze przez SRiT), a kable laczace studio i
nadajnik to PTT, i trzeci minister (Poczty?).
Jesli wydzielone TPSA trafilo pod ML, to wcielenie SRiT do TPSA bylo
nieglupie..

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |