Radio, telewizja i TPSA

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 30 Oct 1996 - 21:35:40 MET

To moze troche off-topic, ale ostatnio sporo pisalo sie na tej liscie
o TPSA, a nie ma innego bardziej odpowiedniego miejsca...

Niedawno na stronach WWW TPSA, jak tez i w ich materialach
promocyjnych, ktore mam w domu, ze zdziwieniem przeczytalem, ze
TPSA... jest wlascicielem sieci nadajnikow ktore uzywane sa do
nadawania programow radiowych i TV w Polsce.
Tak mnie to zdziwilo ze nawet dzwonilem o potwierdzenie tej
informacji do centrum nadawczego na Choragwicy - i faktycznie, jest
to wlasnosc TPSA.
O ile mnie pamiec nie myli, to za glebokiego socjalizmu istnialo
przedsiebiorstwo panstwowe pod nazwa Stacje Radiowe i Telewizyjne
(nie majace nic wspolnego z przedsiebiorstwem Polska Poczta,
Telegraf i Telefon), ktore bylo wlascicielem wlasnie owej sieci
nadajnikow i zajmowalo sie ich utrzymaniem.
Ciekawy jestem, komu ono przeszkadzalo? Kiedy i na jakiej zasadzie
naszemu telefonicznemu monopoliscie oddano we wladanie kolejna
"dzialke"???
Brrrr...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa