Re: naprawa satelity

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 20 Oct 1996 - 16:31:12 MET DST

Michal Krzeminski <mike_at_polbox.pl> wrote:
: On 17 Oct 1996, Jarek Lis wrote:

: > Tylko ze w przypadku takich co wynajmuja kanaly, to jakos mi sie nie chce
: > wierzyc, zeby na satelicie byla osobna ustawiana miednica dla kazdego
: > klienta. Choc moze jest jedna na jkis region - 500x500km powiedzmy.

: Oj, bardzo sie mylisz :)) Wiekszosc satelitow potrafi zmieniac ksztalt,
: nachylenie i pokrycie wiazka w bardzo prymitywny sposob. I nie trzeba do
: tego zadnych miednic tylko....odpowiednia krzywke w swietle falowodu. I
: to wszystko !

A nie jest to przypadkiem zmiana pokrycia na zasadzie 'Europa poludniowo
zachodnia (Hiszpania, Portugalia, Francja' czy 'Skandynawia'?
Bo do tego, zeby antena precyzyjnie namierzyla Warszawe, to te dziesiatki
metrow srednicy musi miec :-).

No coz - i tak zysk, ze ewentualnego chuligana wystarczy szukac gdzies
na terenie Polski, Litwy, zachodniej Ukrainy, Czech, Slowacji i wschodnich
Niemiec..

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |