Re: sat

Autor: Ryszard Gabryszewski (kacper_at_haydn.cbk.waw.pl)
Data: Sun 20 Oct 1996 - 12:51:51 MET DST

On 19 Oct 1996, Jarek Lis wrote:

> Tylko czy to nie jest w sytuacji, gdy satelita ma silnie kierunkowa
> antene odbiorcza skierowana na stacje bazowa?

Zazwyczaj tak jest. To ukierunkowanie nie jest moze zbyt silne, ale antena
odbiorcza zwykle nie jest omnikierunkowa :-)

Tego przeciez nie napisalem :-)

> [...]
> : Ponoc, niemozliwe jest tylko zalozyc chelm na lewa strone :-)
> : Problem polega na tym, ze pewne rzeczy staja sie mozliwe tylko wowczas
> : kiedy dysponuje sie odpowiednia kasa. Jesli jakis hacker koniecznie chce
> : przerwac lacznosc miedzy satelita a stacja bazowa to nie bedzie kupowal
> : sprzetu za miliony dolarow,
>
> Glupie pytanie - jaki sprzet ma NASK na dachu? Dwumetrowa miednice i 100W
> nadajnika? Chyba az nie. To to jest sprzet w zasiegu hobbysty, w
> szczegolnosci, ze nie musi byc on tak dokladny jak oryginalny.

Na te liscie sa pewnie jacys spece pracujacy w NASQ, moze ktorys z nich
raczylby sie odezwac i objasnic nam, gawiedzi z glupawymi usmieszkami na
ustach, na jakim sprzecie z jaka charakterystyka pracuje ta niesamowicie
profesjonalna i dbajaca o klienta firma.

Podejrzewam, ze jednak jest to "wolanie ... na puszczy", bo owi
profesjonalisci, strasznie zajeci praca w firmie, nie znajda czasu by
odpowiedziec na tak trywialne, ich zdaniem, pytanie. Tymbardziej nalezy
tak sadzic, poniewaz, jak pamietamy, nie znalezli czasu na poinformowanie
swoich kolegow z Wiednia o wyciagnieciu pewnej wtyczki w gniazdku (co
zapewne przypozylo dodatkowej pracy ekipom naprawczym w Austrii).

---
Ryszard Gabryszewski #### phone: +48.22.403766 ext. 321, fax: +48.22.403131
        e-mail: kacper_at_cbk.waw.pl # http://www.camk.edu.pl/~kacper