Re: naprawa satelity

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 17 Oct 1996 - 11:28:23 MET DST

Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl) wrote:
: Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: : Tylko klopot z tym, ze ludzie nie beda chcieli do Wiednia dzwonic bo drogo.
: : A jak obnizysz ceny, to beda dzwonic wiecej, ale zarobisz pewnie tyle
: : samo. A na kable wydales wiecej.
: ????
: Ja może głupi jestem, albo jeszcze jest za wcześnie rano... ale
: zupełnie niee zrozumiałem, co miałeś na myśli. Ja sugerowałem, że jak
: już się wlecze kabel optyczny do celów telekomunikacyjnych, i on ma
: np. te 100 par włókien, to to że jedno czy 2 pójdą pod Internet, to
: kosztów kabla w zasadzie to nie zwiększy...

A ja tlumacze, ze z punktu widzenia DORAZNEJ ekonomii firmy inwestujacej
w kabel to kladzenie 200 wloknowego kabla zamiast 100 wloknowego,
to wcale nie jest interes. Wiecej pieniedzy prawdopodobnie nie zarobia,
bo zeby klienci wiecej dzwonili to trzeba ceny obnizyc.

A jak juz mamy optymalne nasycenie 99% to niestety te wlokienka pod
Internet kosztuja tyle, ile mozna na nich wyciagnac za telefony - a na
to niestety nas chyba nie stac.

Nie wiem w ogole czy jest sens dyskutowac - kanaly satelitarne kosztuja
polowe ceny kanalow swiatlowodowych [hm - nie sprawdzalem, moze ktos
zaprzeczy?]. Albo ktos do satelitow doplaca, albo po prostu sa
tansze...

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |