Re: Lacze TP S.A. NASK

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 16 Oct 1996 - 18:10:36 MET DST

Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl) wrote:
: On 16 Oct 1996, Konrad Plich wrote:
: > Informuje ze z dniem dzisiejszym zostalo zablokowane bezposrednie lacze
: > pomiedzy NASK A TP S.A. Caly Ruch odbywa sie wiec przez USA.
: > Lacze zostanie przywrocone do ruchu po wynegocjowaniu porozumienia o
: > wzajemnych rozliczeniach pomiedzy obydwoma operatorami.
: [...]
: Moj koszmarny sen sie sprawdza. Juz niedlugo caly ruch w .pl bedzie
: odbywal sie via USA :-(

Tylko wspolczuc takich koszmarow. Moze od razu wynajmniemy lacza via
satelita z jakims Cisco na pokladzie?

: Jak rozumiem (nawiazujac do dyskusji na temat wspolpracy operatorow
: telefonicznych) NASK zastosowal wobec TPSA metode jak stosuje TPSA w
: stosunku do innych wlascicieli central???

Pewnie tak - jako duzy operator NASK zazadal od malego (TPSA) naleznych
oplat.
Tak swoja droga - ujawnijcie moze kto sie na kogo obrazil, i kto sie jakich
pieniedzy domaga?

: Dziwi mnie postepowanie (obu??) zainteresowanych stron - utrudnienia
: beda dotyczyly w glownej mierze uzytkownikow TP NETu (beda mieli
: wolniejszy dostep do zasobow krajowych), ale zapewne dotkna i abonentow
: sieci NASK (bardzie obciazona linia do USA).

A co tu dziwnego? NASK placi troche za utrzymanie ruchu pomiedzy wiekszoscia
serverow, a klientami korzystajacymi via TPNET, z ktorych z kolei
smietanke spija TPSA. Jest powod do negocjacji.

Ja tylko z prosba - czy obie strony przy okazji nie moga sie zastanowic
nad zorganizowaniem styku pomiedzy TPNET a NASK nie tylko w Warszawie?
Jakos glupio zeby pakiety z Wroclawia do Wroclawia szly przez Warszawe..

: Nie wiem kto komu robi na zlosc (i chetnie wyslucham wyjasnien), ale
: wydaje mi sie, ze negocjacje mozna prowadzic _bez_ utrudniania zycia
: _zwyklym_ uzytkownikom sieci. Zainteresowani (NASK i TPSA) moga spotkac
: sie w jakims milym miejscu, przy lampce koniaku...

Hm, jest mozliwe, ze takie proby wlasnie zawiodly, i obie strony
przeszly do innych metod.

Jarek.