Re: Firma ochroniarska "Internet"

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 10 Oct 1996 - 18:43:00 MET DST

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:
>ze jedna z firm ochroniarskich zamieszanych w niedawna slynna
>strzelanine na rosyjskiej granicy nazywa sie... "Internet".
>Chcialem sie was zapytac, czy nie uwazacie, ze jest to naduzycie tej
>nazwy.

znaki i nazwy zastrzezone. hmmmm........
Sprawa wyglada tak. Mozesz zaczac produkowac rowerki, i sprzedawac
je pod nazwa Windows . microsoft nie mialby szans zeby ci tego
zabronic, chyba ze wczesniej sam by rozpoczal produkcje np. motorowerkow
i wczesniej zastrzegl znak handlowy. Nazwa moze byc ta sama, byleby
byla z zupelnie innej niekolidujacej dziedziny. Spotkalem sie z nazwa
"internet" w zastosowaniu do handlu obnosnego grrrr...... ale wolno im.
Nie wolno natomiast stosowac identycznej lub ludzaco podobnej formy graficznej.

>takiej branzy ;-)) nie mozna by traktowac jako proby zawlaszczenia
>dobra publicznego, nazwy, ktorej znaczenie jest dosc jednoznacznie
>okreslone na mocy powszechnego zwyczaju.

Mielismy juz taki przypadek. Ktos sobie probowal zastrzec
nazwy on-line online on line itp. Jakies pacany akurat z Krakowa.
Nie wiem czy im sie udalo, w kazdym badz razie wyskoczyli z ryjem
na wszystkich ze uzywanie wyzej wymienionych slow na stronach www
bedzie podlegac oplatom. To oczywiscie jest niezgodne z prawem patentowym,
gdyz jakis (sorry) osiol probowal sobie zawlaszczyc powszechnie uzywana
nazwe. Celem chronienia nazw nie jest wypracowanie mozliwosci
zarabiania na dawaniu innym hmmmm...."prawa" do uzywania, lecz
w celu latwej identyfikacji towarow (i uslug). W tej sytuacji publiczna
usluga "Internet" nie zostala zagrozona przez te firemke ochroniarska
wiec nie ma co sie zucac.