Re: Modemy nie na linie dzierzawiona?

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 10 Oct 1996 - 18:46:13 MET DST

Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:
: A co powiesz o takim rozwiazaniu w ktorym serwer, do ktorego jest przylaczony
: jeden z modemow, ma w cronie uruchomione zadanie, ktore co jakis czas
: sprawdza czy na modemie jest aktualnie polaczenie (w jaki sposob, to jeszcze
: nie wiem), a jezeli nie ma, to wysyla do modemu ATA?
: AT1 na drugim modemie moge sobie zrobic recznie - no problem.
: Czy to ma szanse zadzialac?

Szanse ma, ale doradzalbym:
1) dobranie roznych czasow powtarzania z obu stron - zeby sie nie
   'zsynchronizowaly' w takim stanie, ze raz jeden jest nie gotowy, a
   raz drugi.
2) sprawdzanie na jakiej predkosci sie polaczyly. Bo jest duza szansa,
   ze trafia w takie stadium, ze to bedzie 300 baud, ktore potem
   miesiacami moze byc nie zrywalne.

: (Mozna sobie ewentualnie z drugiej strony rownolegle z modemem
: podlaczyc telefon na korbke, ktory wygeneruje prad dzwonienia - wtedy
: zadziala autoanswer ;-))

Jakby na linie podac stale napiecie (~60V, najlepiej z jakiegos zrodla
pradowego zeby nie spalilo) a potem w jednym modemie powachlowac ath1
i ath0, to drugi moglby nawet zobaczyc cos, co jak dzwonek wyglada.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |