Re: Modemy nie na linie dzierzawiona?

Autor: Jarek Glab (jarekG_at_grot.com.pl)
Data: Thu 10 Oct 1996 - 20:31:56 MET DST

Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> napisał(a) w artykule
<53j98l$d74_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
> Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:
> : A co powiesz o takim rozwiazaniu w ktorym serwer, do ktorego jest
przylaczony
> : jeden z modemow, ma w cronie uruchomione zadanie, ktore co jakis czas
> : sprawdza czy na modemie jest aktualnie polaczenie (w jaki sposob, to
jeszcze
> : nie wiem), a jezeli nie ma, to wysyla do modemu ATA?
> : AT1 na drugim modemie moge sobie zrobic recznie - no problem.
> : Czy to ma szanse zadzialac?
>
> Szanse ma, ale doradzalbym:
> [...]
A moze po prostu zbudowac swoj wlasny modem na linie dzierzawione. Czy nie
lepiej po prostu doplacic troche wiecej i miec spokoj.
Wynika z tej dyskusji ze modemy na linie dzierzawione sie roznia i juz. Po
co to obchodzic. (z drugiej strony czy trudno jest profukowac modem, ktory
by chodzil na lini stalej, chyba nie).

Jeszcze inna strona tej dyskusji jest taka, ze taniej od modemu mozna kupic
cos a'la basband (a moze basband ktory chodzi na 64 k). Szybkosc wieksza -
cena mniejsza i nie trzeba akumulatorow, zasilaczy, telefonow na korbke,
itp.

--
Jarek Glab
Grot s.c.