TelePies lapie modemiarzy

Autor: Michal Szokolo (Michal.Szokolo_at_f19.n480.z2.fidonet.org)
Data: Mon 23 Sep 1996 - 14:40:15 MET DST

W liscie z Wt 17 IX 1996, Rafal Dylong pisal(a):

 RD> Jaki jest sens? Otoz wydaje mi sie, ze jest. Jezeli zalozyc, iz wynalezli
 RD> ow wynalazek Niemcy, i to dla siebie, to: 1. wiedza oni jakie maja
 RD> centrale, i ze jezeli gosc dzwoni do kogos i slyszy sygnal zajetosci, to
 RD> jest duze prawdopodobienstwo, iz cel jego rozmowy autentycznie z kims
 RD> rozmawia. Jezeli rozmawia, a Ty zadzwonisz za 10 sec. to
 RD> jest male prawdopodobienstwo, iz on wlasnie w owym czasie zakonczy
 RD> rozmowe. Jest to przyczyna zwiekszania sie odstepow czasu, po jakich modem

 W poczatkowej fazie jeszcze jakis sens jest. Dotad sie zgadzam. Natomiast
koncept przedluzania odstepu ponad pol godziny albo kompletnej blokady - to juz
sensu nie ma.

 RD> znow wybiera numer, bo ze zwiakszaniem dlugosci przerwy,
 RD> rosnie prawdopodobienstwo uzyskania polaczenia.

 Wcale niekoniecznie, szczegolnie jesli docelowy numer jest popularny. Jesli
dzwonie do cioci, to zapewne tak, ale jesli np. do BBS-u czy providera, to max
szanse mam przy czestych probach, co minute-dwie.
 Tak sie sklada, ze dla uzytkownika zwyklego telefonu, gdzie to ma sens nie
stosuje sie wymuszania - natomiast dla uzytkownika modemu, gdzie nie ma to
wielkiego sensu - wymuszanie sie stosuje. Wot logika.

 RD> Owszem, w/w zalozenia
 RD> sa przesadzone, jesli chodzi o polskie linie telefoniczne i centrale,

 IMO jest to przesadzone niezaleznie od okolicznosci i wynika raczej ze
skapstwa, przeciez taka proba zuzywa pradu za 0.000001 DM a zysku niet.

           //\\//\\ << ==// [msz_at_ternet.pl]
          // \/ \\ >> //== [msz_at_mi.com.pl]
          Michal.Szokolo_at_f19.n480.z2.fidonet.org
            (PGP finger: msz_at_bajtek.mi.com.pl)