Re: nie te

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Mon 26 Aug 1996 - 15:11:41 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:

> ogromne stare mainframe'y. Bo tam sa wszystkie aplikacje "mission-critical" i
> najwazniejsze dane i nikt nie chce ryzykowac przenoszenia ich na cokolwiek
> innego skoro to, co jest, sie sprawdza.
slusznie. wiec dlatego nikt nie ma zamiary pozbywac sie tego (a taka
byla sugestia).

> Intencja postingu Jarka bylo pokazanie, ze SNA to pewna egzotyka - potrzebny
> jest tylko tam, gdzie sa duze IBMy. Tam gdzie tych duzych IBMow nie ma, SNA
> nikomu na nic. A juz dzisiaj nikt nowych systemow w oparciu o te duze IBMy
> nie stawia.
'te duze IBMy' - jesli ci chodzi o serie 438x, to owszem, zapewne juz
nikt nie robi takich instalacji. ale jesli ci chodzi o mainframes
IBMowskie, to owszem, powstaja takowe nowe instalacje. i tam tez SNA sie
przydaje.

> Jak ktos ma duzego IBMa, to faktycznie obecnosc SNA w WinNT jest dla niego
> argumentem za wyborem tego systemu. Jak *nie ma* duzego IBMa (a zdecydowana
> wiekszosc *nie ma*), to to jest argument bezwartosciowy.
wiec dla mnie jest to wazny argument, bo w tejze konfiguracji SNA server
jest przydatny.
przeciez juz dawno pisalem, ze dla mnie NT jest _wymuszony_ (to, czy go
lubie, chce/nie chce jest mniej istotne) programami, ktore rowniez
_jestem zmuszony_ stosowac (takie jest zycie, ja bym wolal, zeby tam
sobie postawili PCty i grali w FreeCell czy innego MineSweapera, a nie
zeby chcieli jakies programy wykorzystywac).
i tu wlasnie pojawil sie argument - wybralem NT, bo jest na niego SNA
server. i otrzymalem odpowiedz, ze po co komu SNA. wiec informuje, ze mi
SNA jest potrzebny, i powtarzam: oczekuje na propozycje, jak zastapic
SNA servera pod NT czyms na Unixa.

nikt z normalnych uzytkownikow nie wybiera systemu dla systemu, naprawde
system jest czyms, czego ma nie byc widac - uzywa sie nie system, a
konkretne programy.
administrator zwykle tychze programow nie zauwaza, i ma do tego prawo.
on widzi system jako system, bez oprogramowania. ale to nie jest
podejscie ani uzytkownika, ani zadnej znanej mi firmy consultingowej.

--
Piotr Karocki,
mirror maintainer,