Re: nie te

Autor: Artur Bartnicki (archie_at_insert.igo.wroc.pl)
Data: Mon 26 Aug 1996 - 16:03:44 MET DST

> From: Piotr Karocki <yskarock_at_cyf-kr.edu.pl>

[ciach...]
> przeciez juz dawno pisalem, ze dla mnie NT jest _wymuszony_ (to, czy go
> lubie, chce/nie chce jest mniej istotne) programami, ktore rowniez
> _jestem zmuszony_ stosowac (takie jest zycie, ja bym wolal, zeby tam
> sobie postawili PCty i grali w FreeCell czy innego MineSweapera, a nie
> zeby chcieli jakies programy wykorzystywac).
> i tu wlasnie pojawil sie argument - wybralem NT, bo jest na niego SNA
> server. i otrzymalem odpowiedz, ze po co komu SNA. wiec informuje, ze mi
> SNA jest potrzebny, i powtarzam: oczekuje na propozycje, jak zastapic
> SNA servera pod NT czyms na Unixa.

Pytanie, czy podejście, jakie oferuje WinNT jest jedyne. Z tego, co
wiem o dużych i średnich maszynach IBM, to jeśli nie są bardzo stare,
to powinno na nich pracować coś, co IBM nazwał AnyNet - aplikacje
są oddzielone od transportu, mogą pracować równie dobrze na SNA, jak
i TCP/IP. Warunkiem jest chyba, żeby mainframe supportował APPC.

> nikt z normalnych uzytkownikow nie wybiera systemu dla systemu, naprawde
> system jest czyms, czego ma nie byc widac - uzywa sie nie system, a
> konkretne programy.
> administrator zwykle tychze programow nie zauwaza, i ma do tego prawo.
> on widzi system jako system, bez oprogramowania. ale to nie jest
> podejscie ani uzytkownika, ani zadnej znanej mi firmy consultingowej.

To też nie tak - administrator (jak i DOBRA firma consultingowa)
powinna szczegółowo analizować każde rozwiązanie - w przeciwnym razie
skazuje się na bycie wyłącznie administratorem SNA Servera :-) (lub
firmą consultingową, która wszystkim wpiera NT jako idealne
rozwiązanie do wszystkiego).

Przykład: jeśli SNA jest potrzebne tylko do udostępniania plików
znajdujących się na dysku AS/400, to np. istnieje możliwość
(programowo-sprzętowa) udostępnienia tych plików poprzez standardowe
usługi dyskowe NetWare (lub LAN Server). Ale trzeba WIEDZIEĆ, że
takie rozwiązanie istnieje, zamiast nastawiać się na schematy typu
SNA->SNA Server, SQL->SQL Server, Mail->Mail Server, Unix... cholera,
czy ktoś ma MS Unix Server dla Windows NT? :-)

Disclaimer: powyższy opis jest fikcyjny, a wszelkie podobieństwo do
zdarzeń i osób autentycznych jest przypadkowa, choć umyślna. :-)))

Archie