RE: pytanko o NT

Autor: Jacek Blaschke (Jacek_at_OC.waw.pl)
Data: Fri 23 Aug 1996 - 03:14:45 MET DST

>----------

Moze rzeczywiscie interesujaca bedzie grupa pl.*.nt lub inna dowolna z
miejscem na merytoryczna dyskusje.

Moze na wykwity przedwczesnej elokwencji w dramatycznej wiekszosci
rozkosznie dyletanckiej tez warto znalezc inne miejsce. Poprzednia
proba poniosla fiasko. Czy to o czyms swiadczy ... ? Grupa o definicji
polip'a jest w koncu potrzebna.

Jacek

PS Ponizej merytoryczna odpowiedz - mozna latwo uciac.

--------------
Jacek Blaschke
Optocomp

=====================
Sa dwie opcje:

NAJGORSZA:

Po zainstalowaniu systemu (lub w trakcie) wygenerowac ERD (Emergency
Repair Disk) wywolujac z Command Prompt aplikacje rdisk.exe. Dyskietka
posluzy do odtworzenia MBR itd.

Przeedytowac zbior c:\boot.ini (tekstowy, definicje w formacie ARC)
zmieniajac numer partycji systemowej. Trzeba oczywiscie na chwile
zmienic DOS'owe atrybuty boot.ini, aby po edycji mozna bylo go zapisac
(i skopiowac).

Po edycji boot.ini i zamianie dyskow wystartowac z ERD - dalej jest
wszystko oczywiste.

Uwaga: system odnajduje swoje naturalne elementy wzglednie po odczytaniu
przy starcie wszystkich zmiennych (NTDETECT.COM), nie uzywajac liter
dyskow. Niektore aplikacje dodatkowe wchodzace w sklad NT 4.0b2
odnajduja sie po literkach i katalogach. Przy pierwszej instalacji
nalezy wiec zainstalowac absolutnie niezbedne minimum opcji. Potem mozna
uzupelniac z CD.

OPTIMUM:

Jezeli naped CD jest przytroczony do komputera i bez dodatkowych
driver'ow jest widoczny przez system (np SCSI lub ATAPI), wystarczy
przed instalacja wygenerowac zestaw trzech dyskietek (komenda winnt
/OX), wystartowac z pierwszej a potem instalowac bezposrednio z CD.
Mozna wtedy wybrac dowolny dysk, tworzyc partycje, formatowac itd.