Re: pytanko o NT

Autor: Adam Kubicki (mikee_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 23 Aug 1996 - 07:51:18 MET DST

Jacek Blaschke <Jacek_at_OC.waw.pl> wrote:

: =====================
: Sa dwie opcje:

: NAJGORSZA:

: Po zainstalowaniu systemu (lub w trakcie) wygenerowac ERD (Emergency
: Repair Disk) wywolujac z Command Prompt aplikacje rdisk.exe. Dyskietka
: posluzy do odtworzenia MBR itd.

: Przeedytowac zbior c:\boot.ini (tekstowy, definicje w formacie ARC)
: zmieniajac numer partycji systemowej. Trzeba oczywiscie na chwile
: zmienic DOS'owe atrybuty boot.ini, aby po edycji mozna bylo go zapisac
: (i skopiowac).
:

tak sie tylko upewnie, ERD da mi dostep do NTFS na drugim dysku i bede
mogl jakims edit.com edytowac ten boot.ini ?

: Po edycji boot.ini i zamianie dyskow wystartowac z ERD - dalej jest
: wszystko oczywiste.

: Uwaga: system odnajduje swoje naturalne elementy wzglednie po odczytaniu
: przy starcie wszystkich zmiennych (NTDETECT.COM), nie uzywajac liter
: dyskow. Niektore aplikacje dodatkowe wchodzace w sklad NT 4.0b2
: odnajduja sie po literkach i katalogach. Przy pierwszej instalacji
: nalezy wiec zainstalowac absolutnie niezbedne minimum opcji. Potem mozna
: uzupelniac z CD.

: OPTIMUM:

: Jezeli naped CD jest przytroczony do komputera i bez dodatkowych
: driver'ow jest widoczny przez system (np SCSI lub ATAPI), wystarczy
: przed instalacja wygenerowac zestaw trzech dyskietek (komenda winnt
: /OX), wystartowac z pierwszej a potem instalowac bezposrednio z CD.
: Mozna wtedy wybrac dowolny dysk, tworzyc partycje, formatowac itd.

tak wlasnie jest, tyle ze po zabootowaniu z tych trzech dyskietek, wybieram
(ew. tworze partycje) pusty dysk #1 - ten drugi - a install mowi ze
na #0 nie ma 119Mb wolnego. #0 to freebsd i nie mam zamiaru nic kasowac tam.
A za nic nie moge instala zmusic zeby sie na drugim instalowal, wybieram
dysk drugi a on mi o pierwszym ze miejsca nie ma, i tak w kolko

-adam