Re: Qp czy 8bit (Bylo: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?)

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 13:28:19 MET DST

Jaroslaw Strzalkowski <js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl> wrote:
: Pawel F. Gora <gora_at_if.uj.edu.pl> wrote:
: : Była na ten temat dyskusja, ale chyba niezbyt uważnie ją śledziłem :-(
: : Miałem jednak wrażenie, iż quoted printable jest z jakichś powodów "lepsze".
: : Proszę zatem o autorytatywną odpowiedź dla mnie, prostego fizyka:
: : Czy mam używać quoted printable, czy też kodowania ośmiobitowego?

: QPy należy używać w e-mail'u (mogą w wymianie poczty pośredniczyć
: hosty obcinające 8 bit). Na newsach 8 bitów jest w porządku, a że
: jest wygodniejsze, to lepiej na newsach używać 8-bit.

Pozostaje przypadek: grupa USENETowa sprzężona z listą dyskusyjną
(tak jak właśnie polip, a także np. polityka, security, wroclaw,
pecet i chyba pare innych). Wówczas odpowiedź zależy od tego, jak
bramka news2mail obsługuje 8bit - np. ta polipowa po prostu przesyła,
inna może konwertować na QP (tak byłoby chyba najlepiej) albo w ogóle
obcinać ósmy bit (to byłoby najgorsze...).

W każdym razie, jak widać z listu Jarka Rafy:
http://www.man.lodz.pl/LISTY/POLIP/aug96/0112.html
są czytalnicy którym 8bit sprawia problemy. Są i tacy którym problemy
sprawia QP (wszyscy użytkownicy Forte Agenta, jak rozumiem).

Wszystkich nie zadowolisz.

Osobiście skłaniam się raczej ku 8bit, bo QP to jest próba
dostosowania MIME do starożytnych ;-) - nie obsługujących ESMTP -
systemów pocztowych, i w miarę wymierania takowych będzie stawać się
zbędne. BTW, WSZYSTKIE wersje sendmaila, które nie obsługują ESMTP
mają też istotne "security holes" więc tak czy siak kwalifikują się
do szybkiej wymiany na nowsze.

--
                   Szymon Sokol -- Network Manager
U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center