Re: Qp czy 8bit (Bylo: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?)

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 14:34:42 MET DST

On 22 Aug 1996, Szymon Sokol wrote:

> Pozostaje przypadek: grupa USENETowa sprzężona z listą dyskusyjną
> (tak jak właśnie polip, a także np. polityka, security, wroclaw,
> pecet i chyba pare innych). Wówczas odpowiedź zależy od tego, jak
> bramka news2mail obsługuje 8bit - np. ta polipowa po prostu przesyła,
> inna może konwertować na QP (tak byłoby chyba najlepiej) albo w ogóle
> obcinać ósmy bit (to byłoby najgorsze...).
  [...]
  Nie tylko. Wszystko zalezy rowniez od tego jak sie dogaduja sendmaile.
  Na przyklad mój list (wysyłany dziś) do Jarka Strzałkowskiego (z
  zawartoscią binarną) został po drodze "MIMEfied into quoted-printable".

  Równie binarny list wysyłany do gateway.usenet.pl - przeszedł do pl.test
  bez tej operacji.

  Najlepiej mieć "wysoce konfigorowalny" program pocztowy i dobry sendmail
  i wówczas nie trzeba się przejmować pocztą elektroniczną. Jeżeli chodzi
  o bramki mail-to-news i news-to-mail - zadbać musimy o dobre sendmaile,
  które będą potrafiły się dogadać z "każdym" (ale wówczas musimy się
  liczyć z tym, że automatycznie dogenerują do listu MIME). Zatem trzeba
  dbać o poprawny nagłówek "charset"...

  To wszystko, wbrew pozoraom, nie jest takie proste :-)
  Wojtek