Re: REFERENDUM: Polskie znaki czy na razie bez?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 13:59:20 MET DST

Dnia 20 Aug 96 o godz. 20:06, Piotr Piatkowski napisal ogromna filipike na
rzecz stosowania polskich liter:

[...]
> [...]
> uzywaja nadawca i odbiorca, dla nich listy zawsze sa napisane poprawnie.
> Malo tego - jezeli ktos w ogole nie ma polskich literek, to jego program
> pocztowy moze mu je przekodowac do ASCII, czyli tego co tak bardzo lubisz.
>
> Jezeli teraz chcesz napisac, ze to piekna teoria ale w praktyce to
> nierealne, to powiem Ci ze w tym momencie MIME poprawnie obsluguje mniej
> wiecej 80-90% programow uzywanych w Polsce przez Internautow. Jedyny
> problem polega na tym ze nie wszyscy potrafia sobie ustawic odpowiednie
> opcje, ale to jest kwestia wybrania kilku pozycji z menu a nie zadnego
[...]
> [...]
>
> Natomiast jezeli masz problemy z odczytywaniem listow ktorzy inni wysylaja
> zgodnie z MIME, to tez Twoja sprawa - albo wlozysz troche wysilku i
> bedziesz mogl te listy przeczytac, albo jestes na to zbyt leniwy i
> niebawem bedzie Ci ciezko przeczytac cokolwiek w polskich grupach.
>
> Wybacz, ale z powodu Twojego lenistwa ja nie mam zamiaru zatrzymywac sie w
> rozwoju, to mniej wiecej tak jakby protestowal przeciwko korzystaniu z
> samochodow dlatego, ze Tobie sie nie chce uczyc prowadzic, a w koncu tyle
> lat ludzie sobie radzili bez samochodow i dobrze bylo...

Ja mam prosbe do Ciebie Piotrze i do innych zwolennikow uzywania polskich
liter:
Zamiast rzucac gromy na uzytkownikow ktorym sie nie chce uzywac polskich
liter, wywierajcie prosze naciski na administratorow tych wszystkich
listserwerow i bramek mail/news, ktore obcinaja z naglowkow listow cala
informacje dotyczaca MIME. Bo co z tego ze nadawca i odbiorca maja poprawnie
skonfigurowane programy do poczty, jezeli pomiedzy nim stoi listserwer, ktory
wyrzuci z naglowka "Content-type:" i "Content-transfer-encoding:, a nawet
"MIME-version:", w efekcie czego odbiorca dostaje nieczytelne smieci, MIMO ZE
MA POPRAWNIE SKONFIGUROWANY PROGRAM - podkreslam raz jeszcze! A takich
listserwerow w Polsce jest jeszcze sporo. Nawet tu, na polipie, gdzie tak
uparcie usilujecie forsowac uzywanie polskich liter, sa tego typu problemy.

Ja BEDE PRZECIWKO UZYWANIU POLSKICH LITER dopoki PRZEZ KAZDY LISTSERWER I
BRAMKE MAIL/NEWS w Polsce nie beda w stanie nienaruszonym przechodzic
wszystkie naglowki MIME. Nie mam ochoty dostawac smieci, dlatego ze ktoremus
*administratorowi* (nie zwyklemu uzytkownikowi!) nie chcialo sie poprawnie
skonfigurowac oprogramowania.

Ile razy mozna ciagle o tym pisac? Poruszam temat zle skonfigurowanych
listserwerow raz za razem i jak grochem o sciane... Pewnie, zawsze latwiej
jest napasc na zwyklego uzytkownika, ktoremu sie nie chce pisac z ogonkami.
Oj nieladnie... :-(

Najpierw trzeba uporzadkowac swoje wlasne podworko, potem wymagac.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl