Re: M$ Exchange

Autor: Antek Sawicki (tenox_at_waw.ids.edu.pl)
Data: Mon 19 Aug 1996 - 18:31:38 MET DST

On Mon, 19 Aug 1996, Piotr Karocki wrote:

> reinstalowac. w koncu kernel byl do zmiany.
> zreszta, to nie ja reinstalowalem, tylko servis HP :)
downujesz.. wsadzasz plytke 'CORE OS' bootujesz... montujesz
root'a i przegrywasz kernel... - wsio

> owszem, ale zarzadzanie takowym Linuxem bedzie toporne (przynajmniej w
> porownaniu z GUIami). a ja wole dac wiecej pieniedzy i miec wygodniej -
> inwestycja wieksza, ale za to 'skladka miesieczna' (np. czas poswiecany
> administracji) mniejsza, na dluzsza mete na pewno taniej.
no niewiem... - jak cos robie w linuxie to WIEM DOKLADNIE CO ROBIE
wiem jakie pliki zmienilem i wiem co powinno teraz byc... natomiast
jak klikam w jakas opcje to niemam zielonego pojecia co teraz system
zacznie wyprawiac...

Pozatym... owszem trzeba troche posiedziec nad linuxem zeby go
dobze przystosowac do swojej roli... - ale potem odbywa sie juz
wszystko z pelna automatyzacja... - samo bez odrobiny kontroli - co
najwyzej raz w miesiacu gruntowny przeglad systemu, a codziennie
tylko patrze na konsole i widze: to ok, tamto ok, siamto padlo
wczoraj w nocy ale system naprawil - jest ok - i tyle... system
chodzi miesiacami bez zadnego padu...

> dlatego tez moj domowy PC mi nie pada - dalem duzo pieniedzy za niego,
> duzo czesci sprowadzalem na zamowienie, ale za to dziala. a uzywam go
> tak, jak kalkulatora czy maszyny do pisania inni ludzie - ma dzialac
> ZAWSZE i bez awarii. nie mam czasu na reperacje filesystemow,
> reinstalacje oprogramowania etc.
pisalem juz otym w akapicie wyzej... - wlasnie w tej chwili bawie
sie winnt 3.51 server w domu... i powiem ci ze nawet iz to cos
przypomina troche w dzialaniu system operacyjny, balbym sie na tym
czyms postawic server dla swojej sieci... - jakos do unixow mam
owiele wieksze zaufanie. Pozatym czy maly server plikow musi
miec plyte z 4roma procesorami i 64mb ramu zeby dobze chodzic ??

> ta sama ideologie wyznaje, i staram sie do niej przekonywac, jesli
> przychodzi ktos z prosba o rade apropo serverow etc. - ma byc
> niekoniecznie najtansze przy zakupie, niekoniecznie ma dawac
> nieskonczenie wiele mozliwosci, ale ma zapewnic to, o co klientowi
> chodzi (z rezerwa), ma byc dla niego wygodne w obsludze i zarzadzaniu.
nic dodac nic ujac - UNIX

> a poza tym, co dla grafika z tego, ze Linux pojdzie bez monitora, jak on
> potrzebuje Corela?
widzisz.. wsztstko ma swoje zastosowanie, z ojcem i wspolnikiem prowadze
przygotowalnie poligraficzna i studio DTP/PrePRESS - owszem tam
uzywamy w 'stacjach roboczych' windowsow (w tym miejscu powiem o PL:
Fonty: PS-Type 1 (ATM), kodowanie ISO-8859-2 - na windowsach - ale
to tylko tak na marginesie dla leniwych i 'opornych') - ale file
server gdzie trzymane sa wszystkie prace i materialy do obrobki
jest na linuxie... - od dwoch lat jakos dziala niezawodnie.

Pozdrowienia - Antek Sawicki (tenox)

|___\__,_|____/ e-mail: tenox_at_pol.pl, tel.: (22) 6710682
Win95 is an operating system, which operates a user, and not a computer...