Re: AOL (bylo: O tym jak M$ robi klientow w balona)

Autor: Marcin Debowski (agatek_at_chem.pg.gda.pl)
Data: Sun 18 Aug 1996 - 12:18:03 MET DST

S. D. <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:
: Marcin Debowski <agatek_at_chem.pg.gda.pl> wrote in article
: > Nie jest to oczywiście bezpośrednia składowa wynagrodzenia ale dzięki
: > temu że uczelnia daje mi do ręki takie narzędzie i pozwala z niego
: również
: > korzystać jako osobie prywatnej unikam kosztów dodatkowych w postaci
: > opłaty którą musiałbym uiścić za podobne usługi konkretnemu providerowi.
: > Zgadza się ?
: Jestes pewien? Zaloze sie ze nie o Twoje prywatne dobro im chodzilo.....

Co nie zmienia faktu że oszczędzam przez to pieniądze.

: > Tym razem szefcy: dostali do ręki po młotku coby dobrze pracować. Trzech
: > z nich przybiło tymi młotkami obrazy swoich teściowych do ściany. I
: nagle,
: > w tym momencie odczuli przypływ szacunku dla tych setek tysięcy ludzi
: > którzy musieli sobie ten młotek kupić. Tak ?

: Chyba szewcy. I to nie ma sensu co mowisz.

Chciałem w ten sposób pokazać ich pewien stopień degeneracji wywołany
nadmiarem źle ukierunkowanego szacunku :-)

Analogia jest wystarczająco wyraźna. Dla mnie Internet to element
pracy i narzędzie. Nie jestem providerem-aol to nie sa oi potencjalni
klienci. Dla aolowcow AOL to sprawa wylacznie prywatna.

: Przeciętny aolowiec (według Twoich
: > kryteriów aolowca) mógłby przecież podjąć pracę na uczelni i mieć cały
: ten
: > Internet za darmo. To ja mu jestem winien za to szacunek, że we własnym
: > szeroko pojętym interesie zadecydował inaczej ?

: Alez wielu z nich jest. I muzykow i autorow i pisarzy ktorzy korzystaja z
: tego ze AOL daje mozliwosci publicznego wypowiadania sie na moderowanych
: forums . Wez przyklad IRC na intrenecie to chaos i banda gowniarzy potrafi
: zatruc zycie wszytskim. Na AOL tego nie ma. Serwis jest prywatny. Mi tylko
: chodzilo o to ze banda dzeciakow w USA ( nie w Polsce bo przeciez w Poslce
: nie ma ani AOL ani Compuserve an Prodigy) podbudowywala sie "trashujac"
: AOL. Dzieciakow ktorzy centa nie zaplacili sa serwis.
: PS teraz nawet EDU karza placic , malo ale zawsze.

Ok, wymiękam. Albo mówimy o czym innym, albo nie docierają do nas
wzajemnie nasze argumenty. Znak to że najwyższy czas przerwać dyskusje.

--
                                                           Marcin Debowski