Re: AOL (bylo: O tym jak M$ robi klientow w balona)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 16 Aug 1996 - 14:06:00 MET DST

Dnia 15 Aug 96 o godz. 3:44, S. D. napisal(a):

> "samym w
> mozesz
>
> Zgadza sie i dlatego dobrzz jak ktos odfitrowuje te wszytskie www dotyczace
> pornografii kiedy chce dac dziecku dostep do sieci.
> Zalezy czego sie potzrebuje.
Czyli AOL nalezy traktowac jako serwis przeznaczony dla dzieci?
Jezeli przyjac taki poglad to istotnie, moge sie zgodzic z Twoim wychwalaniem
zalet AOL-a.
A co do "filtrowania stron dotyczacych pornografii", to mam do ciebie
pytanie: czy zdarzylo Ci sie kiedykolwiek, "wedrujac" po sieci bez celu,
napotkac *przypadkowo* na pornografie, jezeli jej specjalnie nie szukales?
Przeczytaj sobie wszystkie materialy dotyczace ostatniej sprawy CDA, a
zwlaszcza uzasadnienie wyroku stwierdzajacego jego niekonstytucyjnosc -
sedziowie tam wyraznie stwierdzaja, ze praktycznie nie istnieje mozliwosc
*przypadkowego* natrafienia na pornografie w Internecie. Trzeba jej swiadomie
poszukac...
Poza tym nie wiem czy znane Ci sa takie programy jak SurfWatch itp. ktore
pozwalaja rodzicom zablokowac dostep dzieci do tak bardzo Cie
intrygujacych adresow WWW...
Jednym z prostszych sposobow "nakierowania" dziecka na "wlasciwe" tresci w
Internecie moze byc tez np. ustawienie home page w przegladarce na
http://www.yahooligans.com/. Jezeli tam jeszcze nie byles to obejrzyj.
A jak dzieciak bedzie chcial obejrzec pornografie to sobie pojdzie do
kiosku... ;->

> Internetu)
>
> Podobno juz tak. Zreszta maja cdostep do Internetu przez AOL mozesz sobie
> ja postawic przeceiz gdziekowliek chcesz (=kupisz miejsce na dysku).
Ale ty wychwalales przede wszystkim AOL jako AOL, a dostep do Internetu przez
AOL to tylko taki niekonieczny dodatek. Wiec nie wykrecaj mi sie teraz
Internetem tylko powiedz czy w samym AOLu *zwykly uzytkownik* moze
*publikowac* wlasne informacje.
> AOL to wiecej niz BBS przynjamniej ja nie wiedzialem takiego interface BBS
> i dzialalo tam cos jak hypertext.
Sciagnij sobie program Worldgroup Client i polacz sie z jakimkolwiek BBS-em
chodzacym pod programem Major BBS z modulem Worldgroup. Mozna nawet przez
Internet, jezeli BBS jest w Internecie, np. polbox.com.pl. Malo tego ze jest
hipertekst, jeszcze duzo wiecej graficzno-dzwiekowo-animacyjnych "bajerow".
Jest to zewnetrznie znacznie bardziej efektowne od WWW, ma tylko te jedna
wade, ze jest zamkniete - tak samo jak AOL.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl