Re: mikrokernel (bylo M$ Exchange) - gdzie to przeniesc

Autor: Grzegorz Wrobel (wrobel_at_tsunami.kaniup.agh.edu.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 19:48:16 MET DST

Temat mikrokernela zaczal sie na polipie, ale chyba jest tu off-topic.
Tylko, ze jak zaczalem sie zastanawiac gdzie mozna na ten temat podyskutowac,
to nie moglem znalezc odpowiedniej grupy. Jesli ktos ma pomysl, gdzie ten
watek przeniesc ...

Jarek Lis <lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:
: : a niektore sa mikrokernelowe 'by design', jak (zgadnijcie) NT wlasnie

: Ba. Mikrokernel, ale chyba bardziej z nazwy? Czy on potrafi dzialac,
: jak np. nie ma modulow zdolnych otworzyc okienko zeby wyswietlic komunikat
: bledu?

No wiec ja mam pytanie, jak taki mikrokernel wyglada w systemach
"mikrokernelowych by design" (wiem dosc dobrze jak to jest w QNX'ie,
bo sie tym zajmuje, ale chodzi mi o inne systemy). Tzn. ktore funkcje systemu
realizuje, jak komunikuje sie z innymi modulami, jaka jest jego wielkosc.

: P.S. zawsze mnie to zastanawalo - w QNX file system to odrebny od jadra
: proces... A skad on sie laduje do pamieci jesli nie z pliku?

1. Z "boot image'u", do ktorego jest dolaczony (czyli "w zasadzie" z pliku)
2. Z dysku zdalnego komputera w sieci (czyli z "typowego" pliku)
3. W ogole sie nie laduje jesli lokalnie nie jest potrzebny (a jesli chwile
   pozniej bedzie potrzebny, to patrz pkt. 2 :-).

  Pozdrowienia,

--
Grzegorz Wrobel                       Institute of Drives and Industrial
wrobel_at_tsunami.kaniup.agh.edu.pl             Equipment Automation