Re: Polip - ludzie i charaktery....

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_disneyland.mif.pg.gda.pl)
Data: Tue 13 Aug 1996 - 12:47:27 MET DST

Piotr Karocki <yskarock_at_cyf-kr.edu.pl> wrote:
[..]
: > Gdyby przyjąć za prawdę to co napisałeś, to trzeba by dojść do wniowku że
: > wszyscy ci ludzie to sadyści bądz ludzie o takich skłonnościach bo przecież
: > robią to bez widocznego powodu :-). Czy to chciałeś powiedzieć ?
: powod jest widoczny, byc moze bardziej podswiadomy niz swiadomy.
: ladnie ujal go Maciek Uhlig - obawa przed utrata pracy.

Internet U*nix-em stoi. Internet się rozwija. Twierdzenia o strachu przed
utratą pracy radzę między bajki włożyć. :-) Przynajmniej ja takich obaw nie
mam :-)

: > Nie znalazłem tam nic na temat tego dlaczego po wejściu na
: > ftp.microsoft.com, źle działa "ls -la", a "dir" wyświetla co najmniej
: > śmieszne atrybuty plików".
: jakos wszystkie porzadne ftp clienty sobie z tym radza (graficzne;
: cmdline dla mnie juz sie skonczyl).
: o atrybutach byla juz mowa. zreszta, wejdzie CIFS i bedzie spokoj (tez
: oddzielny watek).

Radzą sobie. Były też takie szopki z ftpfs w mc (taki unix-owy NC). Tam to
zostało rozwiązane w ten sposób, że bład został poprawiony po stronie
klienta, poprzez inne traktowanie ftp serverów postawionych na NT po ich
wcześniejszym rozpoznaniu.
Można się spierać czy klient powinien sobie poprawiać to co M$ spartaczył.
Zapewne i te graficzne programy, o których piszesz omijają to tak samo jak w
mc.

: > Tak już jest od conajmniej roku. Dlaczego jeżeli dwoję ludzi prubuje z tego
: > serwera jednocześnie ściągnąć ten sam plik to jedna z nich dostaje
: > komunikat, że pliku nie ma? Takich kwiatków jest conajmniej jeszcze kilka i
: > wszelkie próby sugerowania poprawienia tych błędów idą w powietrze.
: a czemu np. licznik dostepow do WWW na HP-UX 9.03 dziala w ten sposob,
: ze jak dwu klientow wchodzi na raz, to sie zeruje?
: dokladnie taki sam blad obslugi lockow.

Znam tyle możliwych sposobów realizacji licznika i jakoś mało z nich jest
opartych na funkcjach www serwera. To po pierwsze, czyli licznik ten wcale
nie musi być związany z platformą HP i z konkretnym httpd. Po drugie pod
U*nix-em w przypadku bardzodużej ilości programów mam dostęp do źródeł w C i
jak potrawie i mam chęć lub jestem warunkami zmuszony to mogę to sobie
poprawić sam bez czekania na to aż moje zgłoszenie przewali sie przez
biurokratyczną machinę jakiejś firmy. Poprawianie czegoś przez
administratorów ma miejsce dość często gdyż są to ludzie bardzo często z
odpowiednią wiedzą do obsługi miejsc, w których czas oczekiwania na serwis
jest poprostu za długi. I właśnie za to im się płaci. Pod M$ systemami
administrator nie musi dużo wiedzieć ale też i może co najwyżej do serwisu
sobie zadzwonić.

[..]

: > nieprawidłowo (działa źle) w prduktach M$ (ftp-server, M$ IE, more z win NT
: more z WinNT dziala niezgodnie z dokumentacja czy niezgodnie z twoim
: przyzwyczajeniem z Unixa? (to samo zreszta dotyczy innych zastrzezen)

more z NT działa poprostu źle. Przy wolnych set MB na wolumenie gdzie jest
TEMP, losowo potrafił wyrzucic komunikat "intermediate error during pipe" w
wszelkiego rodzaju informacjach jakie znalazłem w MDL jest odnośnik, że taki
komunikat pojawia się w momencie braku miejsca na TEMP. Jeszcze jedno,
pracowałem na licencjonowanej wersji NT i zgłaszałem osobiście tą usterkę
ponad pół roku temu (w Polsce i USA). Do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi.

kloczek

"Ludzie nie maja problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
Tomasz Kłoczko, student, PG FTiMS | e-mail : kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl