Re: M$ Exchange

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 12 Aug 1996 - 18:48:31 MET DST

Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:
: Piotr Piatkowski wrote:
: > Tu się zgodzę. Ale też idzie ku lepszemu - administruję AIX'em i jest
: > tutaj ACL (access control list) - każdy plik może mieć oprócz
: > standardowych praw także listę osób/grup z dodatkowymi prawami (np.
: > /usr/local/bin/irc jest rwxr-xr-x ale user swirek ma --- :-) ).

: w NT od samego poczatku... w Win95 jak sie wlaczy w ControlPanel...

NIestety - pierwsze proby wykorzystania tego pod NT daly mi doswiadczenie,
ze ... trzeba sobie przypomniec zasady administracji unix'ami.
Niby sa ACL, ale jesli sie z nich korzysta szerzej .... to nie sposob
zapanowac. I trzeba ograniczyc ich stosowanie do absolutnie niezbednego
minimum.
No coz - milo ze sa .... czasem sie przydaja..

: > I znowu - czy jest jakiś system w którym administrowanie jest
: > łatwiejsze?
: na podstawowym poziomie - NT.

Na bardzo podstawowym niestety..

: dla grzebaczy Unix jest wygodniejszy, bo sa pliki textowe opisujace
: parametry systemu. te wszystkie wartosci mozna tez pozmieniac (a
: odwazylbym sie na stwierdzenie, ze znacznie wiecej) (online zreszta) pod
: NT, ale zaszyte sa w bazie parametrow systemu (Registry). trzeba wiec
: uzywac front-endu okienkowego.

O ten front-end, to ja wielkich pretensji nie mam. Ale o brak interfejsu
typu "vi" to wiekszy. Jednemu uzytkownikowi, latwiej zmieniac
cos okienkami. Ale sproboj to samo dla setki wykonac...

Chyba odkrylem pozyteczna rzecz - import z Novela.
Tam sie zalozy automatycznie, potem zaimportuje automatycznie, szybciej
bedzie niz palcowac...

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |