Re: M$ Exchange

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 22:12:06 MET DST

Emil Krotki (emilk_at_MICROSOFT.com) wrote:
: List nalezaloby wlasciwie adresowac do inicjatora calej zabawy, albowiem
: to on glownie w swojej nieswiadomosci opluwa obiekty ktore widzi przez
: szybe - dzialalnosc tyle dziwna, co nieskuteczna. Jestem zdania, ze
: produkt nalezy poznac zanim sie go oceni jak w przytoczonym na koncu
: wiadomosci liscie.

Czuje sie wywolany do odpowiedzi...

: Podstawowym wyjasnieniem dla Pana nie potrafiacego odroznic protokolu od
: systemu pocztowego:
: POP3
: - jest to protokol ulatwiajacy posiadaczom komputerow na skopiowanie
: wiadomosci z serwera poczty elektronicznej do siebie na dysk, Z
: AUTOMATYCZNYM ICH USUNIECIEM.
: Dla zainteresowanych, urywek z oryginalu ponizej (gdyby ktos zapomnial -
: RFC1939):
: "POP3 is not intended to provide extensive manipulation operations of
: mail on the server; normally, mail is downloaded and then deleted."

Czy nie zauwazyl Pan takiego malego slowka, "normally". Przetlumaczenie
go na "Automatycznie" to chyba lekka przesada.

Milo, ze podal Pan odpowiednie RFC. Szkoda tylko, ze nie przeczytal Pan
kawalka dalej. Protokol POP3 nawet nie ma komendy umozliwiajacej
pobranie listu z automatycznym skasowaniem. Kasowanie kazdej wiadomosci
dokonuje sie inna komenda po jej pobraniu. Lub nie - do wyboru.
A skasowanie trzeba w dodatku potwierdzic!

Na poczatku mojego listu, byla uwaga, ze byc moze sie myle, i czekam na
sprostowanie - rozumiem ze zostalem naprostowany - POP3 sluzy do
automatycznego usuwania listow z servera, i to by bylo na tyle.
To do czego sluzy opcja 'pobierz kopie' [a moze 'zostaw kopie
na serverze'?] w tym Waszym programie?.

P.S. Nie wiem o co sie tu klocimy, bo jak sie okazuje dziala to prawie
idealnie. Tylko trzeba miec troche tajemnej wiedzy, jak spowodowac,
zeby to dzialalo.. Tajemnej, bo jakos nie opisanej w dokumentacji.
Jakos nie czuje potrzeby ujawniania tej wiedzy - niech sie MS zatroszczy
o jej rozpowszechnienie, nie chcac miec gromady niezadowolonych
uzytkownikow.

: Wszystkie pozostale "cudowne operacje" programow "Internet Mail"
: polegaja na lokalnych operacjach na plikach.
: Na ile to jest bezpieczne wie kazdy, komu "posypal" sie dysk, albo
: skradziono mu komputer.
: Miedzy innymi wlasnie dlatego jest on, jak Pan slusznie zauwazyl, "w
: formacie nie znanym".

Dla zabezpieczenia poufnosci przy kradziezy, czy ulatwienia odzyskania
przy "posypaniu" dysku? Dla poufnosci wystarczyloby samo haslo....

: System pocztowy natomiast jest rozbudowanym srodowiskiem
: "client-server", ktorego nie mial Pan szczescia nawet widziec.
: Tak twierdze, bowiem z chaotycznych zarzutow widze ze... nigdzie nie
: znalazl Pan tego, co faktycznie oferuje Microsoft Exchange Server. A
: szkoda.

Z przyjemnoscia ... potestuje jakas demo wersje.

: Dopiero po zainstalowaniu kilku drobnych "DLL" bedzie Pan mogl korzystac
: z Microsoft Exchange.

Hm, moze to i moja wina, ale najpierw moze uzgodnijmy nazwy. Uruchamiam
aplikacje, ktora sama siebie nazwala "MS Exchange". Zaden server, tylko
po prostu "MS Exchange". Niejako w warstwie "transportowej" uruchamia ona
"Internet Mail", ktory, faktycznie operuruje na plikach. Podrzuca je
mianowicie rzeczonemu "MS Exchange" do obejrzenia.

: Opluwajac zatem okienko ktore Pan widzi, opluwa Pan samego siebie - bo
: nie zainstalowal Pan sobie owej calej reszty.
: Gratuluje !
: To co Pan (i wielu inych uzytkownikow) widzi na ekranie komputera to
: "Universal Inbox" pozwalajacy rownoczesnie, w jednym miejscu, odbierac i
: opracowywac wiadomosci pochodzace z Internet-u, MS Mail, FAX, MSN i
: innych jeszcze zrodel. Microsoft Exchange Server staje sie dostepny po
: zainstalowaniu serwisow w warstwie uslugowej dla tej aplikacji.
: Zaleta, i to powazna tego rodzaju rozwiazania, to mozliwosc uzywania
: JEDNEJ aplikacji do pracy z wieloma roznymi zrodlami informacji. Pomine
: inne, chocby podpis elektroniczny i szyfracja informacji - zapraszam
: zainteresowanych do rozmowy blizszej.

Mysle ze z przyyjemnoscia dowiemy sie w tym gronie jaka metode stosuje tutaj
MS. O ile zachodzi potrzeba - prosze od razu o wyjasnienie, dlaczego nie
jest to powszechnie stosowane PGP.
Mysle, ze chetnie dowiemy sie rowniez, jaka metoda sa zabezpieczane
zapamietywane hasla do innych serverow.
Mam nadzieje, ze ujawnienie szczegolow nie obnizy bezpieczenstwa tych metod,
"security by obscurity" nigdy nie bylo naprawde bezpiecznym rozwiazaniem.

: Gorzej, ze na forum publicznym nazywa Pan idiotami calkiem spore grono
: osob. Tu juz Politechnika wiele nie zdziala.

Z przyjemnoscia poznam powody az tak daleko posunietego spolszczenia
niektorych produktow. Co komu przeszkadzaly np. angielskei nazwy funkcji
w Excelu. Czy, w przyszlosci mozemy sie spodziewac np. spolsczonego
Visual C++? dla(i=0;i<12;i++) jesli(...) podczas (..) {...}.

: Polecam Panu literature dotyczaca postaci informacji w przekazach
: drogami elektronicznymi (Instytut Normalizacji Miar i Jakosci, oraz
: Telekomunikacja Polska). Przydaloby sie tez jeszcze sprawdzic, jaki
: jezyk urzedowy obowiazuje w kraju w ktorym plodzi Pan takie ciekawostki.

Domyslam sie z tonu, ze tam gdzies jest napisane, ze poczta powinna
zaczynac sie: