Re: TPNET - routing

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 01 Jul 1996 - 19:43:23 MET DST

Dnia 1 Jul 96 o godz. 19:43, Lech Szychowski napisal(a):

> Maciej Lopacinski (MLOPACI_at_gazeta.pl) wrote:
>
> : > To ja mam takie malutkie pytanie: czy, skoro ruch z Polski do Polski idzie
> : > via nie-Polska, to czy placi sie za pakiety jak za pakiety do Polski, czy
> : > jak za pakiety za granice? A jesli to pierwsze, to jak sie ma to do
> : > uzasadnienia wiekszych oplat pobieranych przez NASK w ruchu zagranicznym
> : > niz w krajowym?
> : Jak za ruch krajowy. Nask rozlicza Cie wg sieci do ktorej wysylasz,
> : a nie rzeczywistej drogi pakietu.
>
> To jest odpowiedz na pierwsze pytanie. A co z drugim? :)

Wg mnie odpowiedz na drugie pytanie jest taka, ze NASK nie byl przygotowany
na to, ze w Polsce pojawia sie sieci z niezaleznym wyjsciem na swiat i ruch
Polska-Polska bedzie szedl przez USA... Opracowujac cennik sadzili zapewne ze
caly ruch .pl<->.pl bedzie szedl po laczach wewnatrz kraju, a wszystko co
bedzie wychodzilo na swiat (przez lacze NASKu oczywiscie... ;-)) to bedzie
faktyczny ruch ze swiatem. Skadinad sensowne zalozenie...
Ale to tylko moja hipoteza, niech sie wypowie ktos z NASKu...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl