Re: prosba do Gumisi.. i "zarobkowanie" z pomoca internetu.

Autor: Andrzej Zgodka (zgudy_at_asp.biogeo.uw.edu.pl)
Data: Tue 16 Jan 1996 - 00:49:03 MET

On 15 Jan 1996 15:23:50 GMT,
Jan Rychter <jwr_at_itc.pw.edu.pl > wrote:

>Andrzej Zgodka (zgudy_at_asp.biogeo.uw.edu.pl) napisal:

>: > e-mail: zgudy_at_plearn.edu.pl
>: > zgudy_at_asp.biogeo.uw.edu.pl
>: > zgudy_at_ibbrain.ibb.waw.pl
>: > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>: > PS. Ktory adres nalezy do redakcji?
>
>: Zaden.
>: do szefa redakcji jest cga_at_it.com.pl
>
> Nie chcialbym zeby to bylo odczytane jako jakas osobista aluzja (nie
>moja to sprawa), ale skojarzylo mi sie:jakie jest stanowisko uczelni
>na temat wykorzystywania kont .edu do celow zarobkowych, z edukacja
>nie zwiazanych ?
> [...]
Drogi Panie Janku

1. Nie za bardzo rozumiem szczegoly tego skojarzenia.
   Generalnie idea jest sluszna internetu .edu nie powinno sie
   wykorzystywac w celach zarobkowych. W moim rozumieniu cele
   zarobkowe to np. wyslanie ofert, reklam jakiego produktu
   przez producenta (z konta xxx.xxx.edu)

2. Wydaje mi sie (prosze mnie poprawic jesli zle mi sie wydaje)
   ze zadalem pytanie dotyczace (ogolnie) tematu zgodnego
   z tematyka tej listy dyskusyjnej.
   Prawda jest ze przy pomocy "xx.edu" internetu uzyskuje ze
   z Polski i swiata informacje o roznej tematyce (zgodnie z
   moimi zainteresowaniami).
   Nastepnie z czesci wiedzy (informacji) cos tam pisze (zarobkowo
   i nie tylko - bo tez jestem zwyklym magistrantem).

   Myli Pan wykorzystywanie zarobkowe internetu z zarobkowym
   wykorzystywaniem wlasnej wiedzy (zdobytej w pewnym
   stopniu przy pomocy "xx.edu")

   Uwazam, ze wolno mi uzystkiwac przy pomocy "xx.edu" roznego
   rodzaju informacje to co ja dalej z nimi zrobie to juz moja
   sprawa.

3. Niestety sprawa poruszona przez Pana ma czesciowo charakter
   osobisty. Musze Panu odswiezyc pamiec.
   Mniej wiecej miesiac temu napisal Pan do mnie list, ze chcialby
   napisac do Miesiecznika "Internet" artykuly.
   Napisal Pan go z konta jwr_at_itc.pw.edu.pl, czyli z "xxx.edu" !
   Zlozyl Pan, w mysl swojego rozumowania, zarobkowa oferte przy
   pomocy akademickiego internetu.

   Przepraszam za moj komentarz, ale musi Pan miec niezly tupet,
   zeby po takim czyms, miesiac pozniej na polipie wyjechac z
   takim komentarzem.

4. I jeszcze tematy dla Pana do przemyslenia:
   a) Panska matka, profesor UW, ktora znam osobiscie (bylem na
      jej cwiczeniach - naprawde wspaniala osoba) pisze listy do
      roznych ludzi zajmujacych sie na swiecie fizjologia roslin.
      Pisze glownie w sprawach zwiazanych ze swoja praca, za
      ktora dostaje pieniadze (pensja + granty) czyli w mysl
      Panskiego rozumowania zarobkowo wykorzystuje "xx.edu"internet
      (Zreszta w ten sposob wszyscy ludzie, ktorym ktos za cos placi
       i ktorzy maja dostep do "xx.edu" internetu zarobkuja (lub
       potencjalnie moga to robic). A wiec zarobkuja profesorowie
       bo czytaja korespondencje ze swojej dziedziny, administratorzy,
       wykladowcy (np. uczacy o internecie)

   b) Chyba wczoraj pojawila sie na polipie informacja o artykule
      Macka Uhliga opublikowanym w Gazecie Uniwersyteckiej.
      Za ten artykul autor otrzymal pieniadze, gdyby zastosowac
      Pana rozumowanie o tym artykule nie dowiedzial bym sie -
      - informacja o nim byla przeciez rozpowszechniona przy pomocy
      "xx.edu" internetu.

    C) Gdyby przyjac Pana rozumowanie, trzeba bylo by w sieci
       zastosowac cenzure prywatnej korespondencji.
       Czy zgodzil by sie Pan na cenzurowanie przez kogos Pana
       osobistych listow ?
       A co sie tyczy prywatnej korespondencji studiowal Pan
       jakis czas we Francji jak Pan sie porozumiewal z matka ?
       Zapewne e-mailem. Czyli zamiast dzwonic i placic za rozmowy
       wykorzystywal Pan ( w mysl Panskiego rozumowania "xx.edu"
       internet do celow nie zwiazanych z edukacja.

    d) Po wprowadzeniu Panskiego rozumowania
       z internetu musialy by zniknac news grupy:
       pl.ogloszenia.kupie,
       pl.ogolszenia.sprzedam,
       pl.listserv.gielda
       "Komputer i Biuro" Gazety Wyborczej
       i tak dalej ... chyba bez konca.

Nasmutniejsze w calej sprawie jest to ze Pan napisal 2 nieprzemyslane
zdania, a ja musialem ponad strone (czy stracilem na to ok 30 minut),
zeby to jakos wygladalo..

PS. Zreszta moje gryzmoly (zarobkowe) sa w Pana interesie. Jest
Pan studentem, NASK niedlugo moze wprowadzi oplaty (juz bez
autokorekty), wtedy straci Pan konto, moje artykuly (zarobkowe)
tego TEMATU dotyczyly.

MAM NADZIEJE ZE MOJ LIST BEDZIE OSTATNIM LISTEM W TEJ SPRAWIE
JAKI POJAWI SIE NA POLIPIE.

Andrzej Zgodka
zgudy_at_ibbrain.ibb.waw.pl