Re: Konkurs na zabezpieczenie IP!

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 21 Dec 1995 - 12:12:16 MET

Wojciech Skaba (skabaw_at_Teleadreson.com.pl) wrote:
: > Jakich pakietow? To pierwszy problem - odroznianie pakietow zlych i
: > dobrych, zwlaszcza ze te zle beda przychodzic z coraz to innych adresow
: > jezeli bedzie trzeba... Czy twierdzisz, ze router NASK jest w stanie w
: > ciagu 1MB/64Kbps=128 s przekonfigurowac sie zeby je zlapac i nie
: > przepuscic?

: Oczywiscie mowie o zmianie oprogramowania na routerach.

NA CO??? Routery bedace na wyposazeniu NASK (glownie Cisco, modele
7000, AGS+, 4000, 2500, IGS) to nie pecety na ktore kazdy sobie moze
napisac programik. Na te routery software robi firma Cisco. Kropka.
Juz widze, jak Cisco uwzglednia sugestie p. Skaby co do tego, jak ma
dzialac ich software.

: > PS. Przed chwila mierzylem predkosc Twojego polaczenia ze swiatem i
: > w tym celu wyslalem Ci 2 MB zupelnie niepotrzebnych bitow zamiast
: > zupelnie wystarczajacych do tego 100 KB bo zachowujesz sie prowokacyjnie <-:<

: Jezeli nic sie nie zmieni, to nie da sie przed tym zabezpieczyc.
: 2 MB == 0.80 zl == mala kawa od Ciebie.
: A tak nota bene, to ktos z Twojej strony tez zaplaci za "wyslanie".
: Tylko kto?
Nikt. Rafal akurat wyslal ping od siebie. Ja mam konto w NASK, wiec
moge zrobic to samo "za darmo", bo NASK chyba sam od siebie oplat nie
bedzie pobieral?
Ale to tylko wierzcholek gory lodowej... Ping mozna zablokowac na
routerze, tak aby w ogole nie przechodzil przez router NASK w kierunku
abonenta. A jak firma zamierza sie zabezpieczyc przed naduzywaniem WWW
servera? Co mi przeszkodzi w sciagnieciu z tego servera wszystkich
danych... a potem jeszcze raz... i jeszcze raz... ? Moge w ten sposob
skutecznie obciazyc lacze w 100% przez dowolnie dlugi czas, i nie da
sie tego ruchu odroznic od "normalnej" eksploatacji servera. Proste,
nie? Mam w zanadrzu jeszcze pare innych dobrych pomyslow. A przeciez sa
ludzie bardziej pomyslowi ode mnie - mam nadzieje, ze nie ma wsrod nich
takich, ktorzy mieliby cos przeciw firmie Teleadreson. A w ogole, mam nadzieje,
ze nowy cennik nie wejdzie nigdy w zycie.

--
                       Szymon Sokol -- Network Manager
U    U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center