Re: okresowa korekta nowego cennika NASK

Autor: Jerzy Pawlus (Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Mon 18 Dec 1995 - 09:45:33 MET

> Wydaje mi sie ze do tej pory TP S.A. nie dala powodu do takich podejrzen,
> przynajmniej w obszarze sieci komputerowych.
> Np nowy cennik Polpaku przewiduje _obnizenie_ ceny za pakiet i zwiekszenie
> zeny za abonament zaby promowac aktywne wykorzystanie sieci. Kierunek chyba
> zgodny z oczekiwaniami.
> W obszarze IP TP S.A. nie moze byc monopolista chocby dlatego ze nie
> bedzie jedyna. Na jakas wojne na smierc i zycie z NASK tez sie nie zanosi.
> Pozdrawiam.

  Chcialem przypomniec, ze TPSA ma dotychczas faktyczny monopol na lacza
  miedzynarodowe i miedzymiastowe (Telbank tez dzierzawi lacza od TPSA)
  Z chwila gdy TPSA zacznie swiadczyc IP trzeba bedzie uwaznie przyjrzec
  sie czy nie stosuje cen dumpingowych. A czy zanosi sie na wojne z NASK
  tp pozwole sobie przypomniec nastepujace fakty:

   - wycofanie sie TPSA zw wspolnego eksperymentu laczy 2M
   - wycofanie sie TPSA ze wspolnej eksploatacji szkieletu FRAME RELAY
     (umowa zapowiadana w Miedzyszynie)
   - zaproponowanie dwom srodowiskom naukowym (Lodzi i Gdanskowi)
     przejscie na eksperymentelne lacze 34M

Co bedzie dalej? Poczekamy zobaczymy. Mam nadzieje, ze w ostatecznym
rozrachunku skorzystaja uzytkownicy sieci.

Jurek